تبریز میزبان کمپین ملی "نما، هویت شهر ما" در شهریور ۱۴۰۰

عزتی: نمای ساختمان ها، ویترین شهرها است

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۲:۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۶۰۸۳
عزتی: نمای ساختمان ها، ویترین شهرها است
کمپین ملی "نما، هویت شهر ما" با مشارکت دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرها روز های سوم و چهارم شهریور به میزبانی کلانشهر تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سال گذشته و پس از برگزاری دومین همایش و نمایشگاه نما در تاریخ ۱۶ الی ۱۸ دی، از کمپین ملی “نما، هویت شهر ما” جهت برگزاری در کلانشهرهای کشور رونمایی به عمل آمد.

این کمپین پس از آن که طی سال های ۹۸ و ۹۹، به شکل یک سلسله همایش و کارگاه آموزشی، با موفقیت در مناطق ۲۲ گانه تهران برگزار شد، در گام بعدی با عنوان “کمپین ملی نما، هویت شهر ما” و با هدف برگزاری در کلانشهرهای کشور طی مراسمی در دومین همایش و نمایشگاه نما، توسط جمعی از مدیران شهری تهران و کلانشهرها رونمایی شد و کلانشهر تبریز به عنوان نخستین مقصد آن در سال ۱۴۰۰ در برگزیده شد.

در همین راستا، تفاهم‌نامه همکاری در خصوص برگزاری این رویداد بین معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و مجتمع رسانه ای راه و ساختمان (صما) منعقد شده که بر اساس آن در تاریخ ۳ و ۴ شهریور ۱۴۰۰، تبریز با مشارکت دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرها، میزبان این کمپین خواهد بود.

در این ارتباط محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز گفت: متاسفانه قانون مدونی که به سازنده و شهروند الزام کند که حتما نما را باید با این دستورالعمل ساخت، در ایران وجود ندارد و بر این اساس این ضرورت احساس شد که با روشی دیگر مسئله نما را مدیریت کنیم.

او ادامه داد: نما بخشی از یک ساختمان را تشکیل می دهد اما تنها قسمتی از ساختمان است با شهر سر و کار دارد و می توان گفت نمای ساختمان ها با ترکیبی از مصالح و رنگ ها، نمای شهر را تشکیل می دهد و در عین حال که نما برای ساختمان است، برای شهر نیز است.

عزتی گفت: شاید نمای ساختمان ها روی سلایق شخصی باشد اما ترکیب این سلایق در انتخاب نماها، سیما و منظر و ویترین شهر را تشکیل می دهد.

او افزود: در این خصوص قوانین در حد مصوبات کمیسیون ماده ۵ و دستورالعمل سیما و منظر شهری است و یک قانون کلی و راهنمای نماسازی است که به نکات ریز نماسازی توجه ندارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی کلانشهرهای کشور اظهار کرد: برای اصلاح نماهای ساختمان، باید با مردم با زبان آموزش صحبت و رفتار کنیم و در این راستا از معماران کمک بگیریم و با فرهنگ سازی، موضوع را از جنبه های مختلف مطرح کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز