نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

توسعه گفتمان دیدنی لازمه حل معضلات اجتماعی است

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۲۳:۵۳:۵۸
کد خبر: ۵۵۴۵۶۵
توسعه گفتمان دیدنی لازمه حل معضلات اجتماعی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، توسعه گفتمان دینی و فرهنگی در جامعه را لازمه حل بسیاری از معضلات و مشکلات در جامعه دانست و گفت: انتظار داریم دولت هم در فضای مجازی و هم مکتوب در راستای ترویح ارزش های اخلاقی و مفاهیم بنیادین اسلامی گام های اساسی بردارد.

به گزارش خبرنگار برنا در آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهدشبستری، در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: نظارت بر روند انتشار کتاب و مطبوعات در کشور ضرورتی مهم و فوری است که باید مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که گسترش فضای مجازی منجر به کاهش تعداد مطالعه‌کنندگان کتاب شده است، خاطرنشان کرد: اکنون دشمن از راه فضای مجازی به دنبال القای شبهات و تفکرات الحادی است، بایستی در هر استان افرادی شبهات القائی را رصد کنند و پاسخ مناسب داده شود.

آیت الله شبستری ادامه داد: جمعیت حوزوی و دانشگاهی باید گردهم‌ آیند و مطالبی که قابلیت پاسخگویی دارند را پاسخ دهند، چرا که جوانان در معرض تهاجم فرهنگی گسترده غرب هستند؛ دشمنان به دنبال اسلام ستیزی و شیعه ستیزی هستند و نباید در قبال این فتنه دشمن ساکت نشست.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که استکبار جهانی به دنبال استحاله فرهنگی و هویت‌زدایی از جوامع اسلامی است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خط مقدم مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان و جنگ نر استکبار جهانی قرار دارد که باید در این عرصه چاره‌اندیشی شود.

وی با تقدیر از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توطعه فضای نشر مکتوب در جامعه، تصریح کرد: توسعه مطبوعات بایستی توأم با نظارت دقیق باشد، ضمن این‌که اعطای مجوز برای کتب در موضوات مختلف نیز بایستی با ممیزی دقیق و بهره‌مندی از صاحب‌نظران همان عرصه باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز