صدور ۱۲ مجوز سرمایه‌گذاری گردشگری در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۳:۲۷:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۵۴۰۲
صدور ۱۲ مجوز سرمایه‌گذاری گردشگری در آذربایجان‌غربی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲ مجوز سرمایه‌گذاری طی ۱۸ ماه اخیر در استان صادر شده‌ که شامل مهمانپذیر، سفره‌خانه سنتی، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری، مرکز تفریحی و سرگرمی و مرکز گردشگری سلامت است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی افزود: میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها افزون بر ۱۰ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال بوده و با اجرای آنها برای بیش از ۲۳۰ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد بوده و یک هتل در ارومیه آماده بهره برداری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار مربوط به صدور پروانه‌های بهره‌برداری در استان طی سال جاری گفت: امسال یک مورد پروانه بهره‌برداری هتل، یک مورد مرکز سلامت و تندرستی و سه واحد بوم‌گردی به همراه ۱۲ مورد گواهی‌ استاندارد کیفیت خدمات گردشگری صادر شده‌ است.

وی با بیان اینکه از اول مهر سال گذشته تاکنون ۴۰۶ هزار و ۷۶۰ مسافر در مراکز اقامتی سطح استان اقامت داشته‌اند، بیان کرد: طی نیمه نخست امسال، ۵۸ هزار و ۹۹۸ نفر در مراکز اقامتی استان از جمله هتل، کمپ، چادر، مهمانسراهای دولتی و سایر مراکز، اقامت داشته‌اند و میزان اقامت در نیمه دوم سال گذشته ۳۴۷ هزار و ۷۶۲ نفر بوده ‌است.

جباری افزود: سال گذشته تعداد مسافران خارجی اقامت‌یافته در استان برابر با ۱۳۰ هزار و ۶۴۲ نفر بوده که در نیمه نخست امسال این تعداد به یک هزار و ۹۲۵ نفر کاهش پیدا کرده‌است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز