ساخت مستندی با موضوع مادران شهدا در آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۵۷:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۹۳۲۵
ساخت مستندی با موضوع مادران شهدا در آذربایجان غربی
جانشین کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی از ساخت مستند پروانه های بهشتی در استان خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،امیر عباس نجف زاده جانشین کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی در نشست خبری تبیین مستند پروانه های بهشتی افزود: این مستند ۱۷ قسمتی به همت کنگره ۱۲هزار شهید استان و با نویسندگی و کارگردانی، یعقوب اکبریان در حال ساخت است.

وی با ابراز تاسف از کمرنگ شدن اعتقادات مذهبی،  نقش تهاجمات فرهنگی را در بروز این خلا موثر دانست و افزود: هدف از ساخت فیلمهای دفاع مقدس و مناسبتی یاداوری این حماسه هاو به تصویر کشیدن جانفشانی رزمنده ها و مادران شهدا و جانبازان است.
 
نجف زاده با بیان اینکه امنیت موجود را مدیون شهدا هستیم،  اظهار کرد: روا نیست، مادرانی که باجان دل فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند، به فراموشی سپرده شوند.

یعقوب اکبریان،نویسنده و کارگردان مستند پروانه های بهشتی نیز در این جلسه با بیان اینکه پیش تولید این مستند در لوکیشنهای مختلف، آغاز شده است و تیتراژ این مستند نیز ساخته شده است،افزود: شخصیت اصلی این مستند، مادران ۱۷ شهید است که از این تعداد ۱۲ مادر ترک زبان و ۵ مادر کُرد زبان هستند.
 
این کارگردان با بیان اینکه این مستند با هدف ادای دین به مادران شهید استان ساخته می شود، اظهار کرد: از هر شهرستان یک مادر شهید برای بازگویی خاطرات و شرح زندگی در این مستند انتخاب شده است.  

اکبریان تصریح کرد:  نریشن این مستند به زبان فارسی است اما مادران شهدا خاطرات و شرح زندگی خود را به زبان فولکور و بومی بیان خواهند کرد.

وی بابیان اینکه یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این مستند برآورد می شود، افزود: استارت ساخت قسمت اول زده شده و پیش بینی می شود ساخت این مستند ۱۷قسمتی،یک سال طول بکشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز