شکسته شدن رکورد مصرف گاز در آذربایجان غربی

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۰:۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۱۲۷۷
شکسته شدن رکورد مصرف گاز در آذربایجان غربی
صبوری : میانگین مصرف روزانه هر خانوار این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه متر مکعب بیشتر شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمد صبوری مسوول روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان‌‎غربی اظهار داشت: مجموع مصرف گاز استان با کاهش دمای هوا در استان در شبانه‌روز گذشته از ۲۵ میلیون مترمکعب فراتر رفت و برای چندمین بار طی ماه جاری رکورد روزانه را شکست.

وی با بیان اینکه ادامه این روند امکان قطعی گاز را محتمل می‌کند، ادامه داد: هموطنان در استفاده بهنیه از گاز طبیعی و توجه به نکات کاهش مصرف آن زمینه استفاده همگان از این نعمت الهی را فراهم کنند.

مسوول روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان‌‎غربی با اشاره به طرح های تشویقی برای خانوارها، اظهار داشت: برای مشترکان کم مصرف که میزان مصرف ماهانه آنها از ۲۰۰ مترمکعب کمتر باشد، گاز بهای آنان صفر و رایگان خواهد شد.

صبوری، با اشاره به اینکه در راستای حمایت از مشترکان، میزان گازبها در زمستان کمتر از یک ششم سایر فصل های سال اعمال می شود گفت: در این فصل به ازای هر ۳۰۰ مترمکعب، ۴۱ تومان گازبها پیش بینی شده است و این درحالیست که گازبهای محاسبه شده برای همین میزان مصرف در تابستان حدود ۲۸۰ تومان است. 

وی بیان کرد: استفاده از پرده های ضخیم، پوشیدن لباس گرم، عایق کاری لوله ها و همراهی ادارات دولتی در مصرف گاز موارد مهمی است که در کاهش مصرف گاز تاثیر قابل توجهی دارند.

صبوری اضافه کرد: مشترکان گاز که دارای موتورخانه مرکزی برای گرمایش واحدهای مسکونی، تجاری و اداری خود هستند می توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir و انتخاب گزینه طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدام به ثبت درخواست کنند.

مسوول روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان‌‎غربی بیان کرد: طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش گاز برای مشترک رایگان بوده و هزینه های بهینه‌سازی موتورخانه بعد از انجام اصلاحات به وسیله شرکت های مجری و کنترل های لازم توسط شرکت ملی گاز ایران پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی نیمه نخست سال‌جاری در مجموع ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده است اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲ میلیون مترمکعب بیشتر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز