یک فلوشیپ تخصصی زنان و زایمان مطرح کرد:

انجماد تخمک راهی برای بارداری بی‌دردسر در سنین بالا/ دیدگاه‌های متفاوت جامعه نسبت به اهدای تخمک

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۸:۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۰۹۴۸۳
انجماد تخمک راهی برای بارداری بی‌دردسر در سنین بالا/ دیدگاه‌های متفاوت جامعه نسبت به اهدای تخمک
سولماز پیری انجماد تخمک را به‌دلیل افزایش سن ازدواج و نبود شرایط فرزندآوری در بین برخی زوجین اقدامی مناسب برای بارداری‌ بی‌خطر دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در جامعه ما به‌دلیل افزایش سن ازدواج نرخ رشد جمعیت کاهش یافته است. در سال‌های اخیر به کررات مسئولان امر نسبت به روند کاهشی جمعیت هشدار داده‌اند. در این میان برخی از متخصصان زنان راه‌های تقویت امکان بارداری را با توجه به افزایش سن ازدواج و فرزندآوری پیشنهاد می‌کنند که یکی از آنها انجماد تخمک است. آنها بر این باورند که بوسیله برداشتن و نگهداری کردن از تخمک در زمانی که سن افزایش می‌یابد، باز هم امکان باروری در زنان وجود دارد. هرچند این امر هنوز در جامعه ما چندان شناخته شده نیست و افراد کمتری نسبت به این امر تمایل دارند.

سولماز پیری، فلوشیپ تخصصی زنان و زایمان (پریناتولوژی)، در این باره گفت: فریز یا انجماد تخمک برای بارداری اقدامی کاملا علمی و مورد تایید است.

او با بیان اینکه متخصصان زنان، بر بارداری از طریق ازدواج در سنین جوانی تاکید دارند، افزود: بدن زنان ظرفیت فراوان برای تحمل استرس بارداری و حمل 9 ماهه جنین دارد اما در واقع به دلایل مختلف سن ازدواج در جامعه ما افزایش پبدا کرده است.

 این پزشک اظهار کرد: برخی از مسئولان براین باورند که با اعمال سیاست‌های مشخص تدابیری در زمینه کاهش سن ازدواج باید تحت بررسی قرار بگیرد، هرچند جامعه پزشکی در این زمینه تصمیم گیرنده نیستند. برای مثال وقتی یک زن در سن بالای 35 سالگی برای بارداری مراجعه می‌کند اما هنوز ازدواج نکرده یا ازدواج کرده و شرایط بارداری ندارد، از لحاظ علمی متخصصان زنان اقداماتی همچون انجماد تخمک را در اختیار او قرار می دهند.

پیری با بیان اینکه مسلما تمامی زنان تمایل به فرزندآوری دارند و می‌توانند برای تحقق این امر انجماد تخمک را انجام دهند، گفت: در این اقدام افراد در صورت وجود شرایط بارداری می‌توانند از تخمک‌های فریز شده خود استفاده کنند.

 او اظهار کرد: اگر زنان بازه زمانی تخمک گذاری را از دست بدهند، طبیعتا بعد از مراجعه برای بارداری تخمک‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و حتی تخمک‌ها برای ای وی اف هم مناسب نیستند. همین امر استرس و هزینه مضاعف را برای آنها به دنبال دارد.

برای اغلب فرهنگ‌ها تخمک اهدایی قابل قبول نیست

این پزشک متخصص درباره کم و کیف استفاده از تخمک‌های اهدایی در جامعه افزود: برای اغلب فرهنگ‌ها تخمک اهدایی قابل قبول نیست. در نتیجه باید از بعد فرهنگی و اقتصادی تمهیدات لازم برای انجام انجماد تخمک اندیشیده شود.

او در پایان تصریح کرد: باید با عزم ملی درباره چگونگی تامین هزینه‌ها راهکارهای مناسب لحاظ شود. پزشکان نازایی در این باره باید وارد عمل شوند. بنده به عنوان یک پزشک دارای تخصص فلوشیپ مادر و جنین از لحاظ عملی فریز تخمک را اقدام مناسب در راستای بارداری می‌دانم.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز