شهردار منطقه ۱۲:

وزارت نفت تکلیف خانه موزه تندگویان را مشخص کند

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۹:۴۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۱۷۴
وزارت نفت تکلیف خانه موزه تندگویان را مشخص کند
سعادتی با گلایه از کوتاهی‌های وزارت نفت در تجهیز خانه موزه تندگویان گفت: هدف این بود که این مکان به یک مرکز فرهنگی در منطقه 12 تبدیل شود اما وزارت نفت مالک است و باید تکلیف خانه موزه تندگویان را هر چه زودتر مشخص کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خانه موزه‌ها همواره اهدافی مهم را دنبال می‌کنند از یک سو می‌توان با مشاهده نحوه زندگی صاحبخانه به شناخت بهتر شخصیت او پی برد و از سوی دیگر می‌توان تاریخِ برهه زمانی خاص را به واسطه آن مکان، شناخت. مقوله‌ای که این روزها به خصوص در پایتخت مغفول مانده است و عملا برخی از این بناها نیز به واسطه سودجویی ها تخریب می شوند. یکی از نمونه‌هایی که در روزهای اخیر از این حواشی جان سالم به در برده و با تلاش شهرداری تهران بازسازی شده خانه شهید تندگویان بوده که البته در مرحله بهره‌برداری گرفتار شده است.

مالکیت خانه شهیدتندگویان در اختیار وزارت نفت است

علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه 12، در این خصوص گفت: خانه شهید تندگویان توسط شهرداری تهران به صورت کامل مرمت شد اما به علت اینکه مالکیت خانه در اختیار وزارت نفت است، باید تجهیز و بهره‌برداری از این خانه توسط یک هیات امنای مشترک صورت گیرد.

او افزود: مقرر شد پس از بازسازی، این خانه همچون موزه‌های وزارت نفت تجهیز شود  و به صورت یک امر مشارکتی با خانواده این شهید صورت گیرد. متاسفانه پس از تکمیل و بازسازی توسط شهرداری هیچ اقدامی از سوی وزارت نفت صورت نگرفته و آن خانه به همان صورت باقی مانده است.

تغییرات مدیریتی وزارت نفت باعث بلاتکلیفی شد

شهردار منطقه 12 با تشریح علل عدم تکمیل این خانه اظهار کرد: علت این امر شاید در تغییرات مدیریتی حوزه فرهنگی وزارت نفت باشد اما مشخصا مالکیت این خانه برای وزارت نفت است و شهرداری نیز برای مرمت آن هزینه زیادی کرده اما در حال حاضر بلاتکلیف مانده زیرا وزارت نفت اهتمامی برای تشکیل هیات امنا از خود نشان نمی‌دهد.

سعادتی با گلایه از کوتاهی‌های وزارت نفت در تجهیز خانه موزه تندگویان گفت: هدف این بود که این مکان به یک مرکز فرهنگی در منطقه 12 تبدیل شود اما تا این لحظه هزینه‌هایی که در این راستا صرف شده، بی‌فایده مانده است. 

این مسئول شهری تاکید کرد: طراحی مفهومی و آنچه که در این خانه موزه به مخاطب ارائه می‌شود باید به شکلی باشد که بتواند با نسل امروز ارتباط برقرار کند تا رغبت برای بازدید در زمان‌های مختلف ایجاد شود و در این راستا باید از تکنولوژی روز در تجهیز آن استفاده کرد.

خانه موزه تندگویان باید در مسیر گردشگری قرار گیرد

شهردار منطقه 12 اذعان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا این خانه در مسیرهای گردشگری شهر تهران قرار گیرد. شهدای زیادی در عرصه نفت تقدیم انقلاب شده‌اند اما شهید تندگویان نیز دارای ویژگی اخلاقی قابل توجهی است. اینکه یک وزیر نفت در چنان خانه کوچک و ساده‌ای زندگی می‌کرده می‌تواند جذابیت خاصی برای مخاطبین داشته باشد چراکه در همین فضای ساده به رشد و بالندگی رسیده است.

وزارت نفت تکلیف خانه موزه تندگویان را مشخص کند

این مسئول شهری در پایان گفت: نشان دادن زندگی ساده وزیر نفت می‌تواند یک تبلیغ فرهنگی بسیار موثر باشد. انتظار است تا وزارت نفت در این راستا تلاش بیشتری داشته باشد و تکلیف این خانه را هر چه سریع‌تر مشخص کند.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز