شهردار تهران:

سیستم قضایی اجازه پلمب نداده است/ تعارض قانونی در ایمنی ساختمان‌ها/ لزوم بیمه اجباری در کاربری‌های خاص/ساختمان‌های با کاربری مسکونی را نمی‌توان پلمب کرد

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۰۹:۵۹:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۴۶۶۵
سیستم قضایی اجازه پلمب نداده است/ تعارض قانونی در ایمنی ساختمان‌ها/ لزوم بیمه اجباری در کاربری‌های خاص/ساختمان‌های با کاربری مسکونی را نمی‌توان پلمب کرد
شهردار تهران با حضور در صحن علنی شورای شهر به تشریح اقدامات مدیریت شهری در حادثه کلینیک سینا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پیروز حناچی، شهردار تهران با اشاره به حادثه کلینیک سینا گفت: در پلاسکو با چنین اتفاقی مواجه شدیم. ساختمانی که برای امر دیگری طراحی شده بود. پلاسکو ساختمان اداری بود اما به انبار لباس و پوشاک تغییر کاربری داد.

او افزود: نه اطلاع کافی از این ساختمان نه تجهیزات لازم در زمان پلاسکو داشتیم.

حناچی با اشاره به تجهیزات آتش نشانی تصریح کرد: حدود۳۳ هزار پلاک پر خطر شناسایی شد. از سال ۷۶ تا کنون اجرای مقررات ساختمانی اجباری شد.

شهردار تهران افزود: خلا عمده در این رابطه داریم که ریشه در قانون دارد. در سال ۳۴ و قانون شهرداری ها به مطب ها اجازه حضور در فضای مسکونی داده شد چرا که آن زمان خانه ها ویلایی بوده است.

حناچی ادامه داد: متاسفانه در مجتمع های مسکونی مطب های پزشکی اجازه فعالیت دارند.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: در ساعت انفجار بیشتر کادر پزشکی حضور داشتند. این ساختمان رای ماده ۱۰۰ داشته است.

حناچی با اشاره به دپو اکسیژن در این ساختمان گفت: دو کپسول منفجر شد و بقیه کنترل شدند و خوشبختانه کپسول های هلیوم منفجر نشدند و آتش نشانان زیر ۵ دقیقه در محل حضور پیدا کردند.

او افزود: حجم نا ایمنی شهر بالاست و اقدامات ما موثر نبوده است. ۴۰ درصد پلاک ها ایمن سازی شده اند و ما تعارض قانونی در اجرای مقررات ساختمانی داریم.

شهردار تهران با اشاره به درس های که باید گرفت، گفت: در دولت لایحه ای در دستور کار است و کمیسیون کلان شهرها در دولت در دست بررسی است. بیمه اجباری باید برای ساختمان های با مساحت و کاربری که جنبه عمومی دارد وجود داشته باشد.

او ادامه داد : سیستم قضایی اجازه پلمب نداده است و ما می توانیم ساختمان های اداری را پلمب کنیم ولی ساختمان های مسکونی اجازه پلمب نداریم.

حناچی گفت: وقت آن است که قانون را اصلاح کنیم و برای ساختمان های مسکونی کاربری دیگری نداشته باشیم.

شهردار تهران تصریح کرد: این اتفاق در ساعتی رخ داد که جمعیت اصلی خارج شده بودو اگر در ساعت ۴ رخ داده بود تعداد فوتی ها افزایش پیدا می کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز