رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

راه اندازی لابراتوارهای تولید مخدرهای صنعتی توسط آمریکا در افغانستان

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۰۵:۵۳:۰۶
کد خبر: ۱۰۴۴۶۷۴
راه اندازی لابراتوارهای تولید مخدرهای صنعتی توسط آمریکا در افغانستان
سردار حسین رحیمی از تغییر در نوع موادمخدر توزیع شده در پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اولین ویژگی که پس از شنیدن نام مخدرهای صنعتی به ذهن خطور می کند استفاده از مواد شیمیایی برای فرآوری این قبیل موادمخدر است. ابعادی از موادمخدر که به گفته مسئولین مبارزه با آن در ماه های اخیر در سطح پایتخت به حداقل رسیده است و عملا نمی توان همچون گذشته آشپزخانه ها را به وفور در قسمت های جنوبی شهر مشاهده کرد و تولید موادمخدر در تهران 90 درصد کاهش پیدا کرده است. همین آمار خود به تنهایی بیانگر تغییری چشم گیر در ترکیب مصرف افراد معتاد است. تغییری که سبب شد تا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این خصوص هشداری جدی به شهروندان و خانواده ها دهد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در این خصوص گفت: مواد مخدر صنعتی و میزان کشفیات آن در روزهای اخیر بسیار زیاد شده است. برخلاف گذشته بخش زیادی از این موادمخدر از شرق کشور وارد ایران می شود.

او افزود: غالب این موادمخدر از کشورها و همسایگان شرقی وارد ایران می شود و آمریکا مجددا لابراتوارهای تولید موادمخدر صنعتی را در افغانستان فعال کرده است. تا سه سال گذشته بیشتر موادمخدری همچون تریاک به سمت پایتخت منتقل می شد اما در دو سال اخیر موادمخدر صنعتی بیشتر شده است.

این مقام ارشد انتظامی با تشریح علل تغییر در نوع و میزان موادمخدر خاطرنشان کرد: به نحوی گویا هدف آن ها در معتاد کردن جوانان تغییر کرده است. امروزه هدف آن ها این است که افراد معتاد را به سمت تجاهر کشانده و راه بازگشتی برای آن ها باقی نگذارند. به همین سبب من به خانواده ها و جوانانی به شدت هشدار می دهم که فریب برخی صحبت ها را نخورده و از مصرف هر گونه موادمخدر اجتناب کنند زیرا غالبا راه برگشتی وجود ندارد.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پایان گفت: امروزه حتی شاهد هستیم بذرها و مواد اولیه ای نیز به کشور وارد می شود که بسیار کم نظیر هستند و در ساخت موادمخدر پر خطر از آن ها استفاده می شود. بر روی این بذرها عملیات های زیادی انجام شده است تا به صورت تراریخته وارد کشور شود.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز