بازگشایی مدارس منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۲۲:۴۳:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۳۳۲۴
بازگشایی مدارس منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی
وزیر آموزش و پرورش گفت: طی تفاهم با وزارت بهداشت قرار شد همه مدارس از ۱۵ شهریور باز شوند و پروتکل‌ها را در آنها رعایت کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن حاجی ‌میرزایی،وزیر آموزش و پرورش شامگاه پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ماه ۹۹ در بخش خبری شبکه دو سیما به تشریح جزئیاتی درباره وضعیت بازگشایی مدارس و قابلیت‌های شبکه شاد ۲ که امروز صبح از آن رونمایی شد، پرداخت.

حاجی میرزایی در این برنامه گفت: در بسیاری از کشورها از حدود یک هفته قبل مدارس باز شده است و هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد بنابراین اصل بر آموزش حضوری است. به گفته مسئولان بهداشتی تفاوت چندانی میان وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز وجود ندارد و احتمال تبدیل یکی به دیگری بسیار وجود دارد بنابراین پروتکل‌های بهداشتی به شکلی سختگیرانه باید رعایت شود.

او گفت: از جمله اینکه بین دانش‌آموزان یک متر فاصله باشد، زمان کلاس‌ها بیش از ۳۵ دقیقه نباشد و از ماسک استفاده شود. ۶۲ درصد مدارس زیر ۱۰۰ نفر، ۳۵ درصد زیر ۳۵ نفر و ۴۳ درصد زیر ۵۰ نفر است که در همه اینها می‌توانیم کلاس‌ها را برگزار کنیم و دانش‌آموزان به روال عادی به مدرسه بروند. همچنین ۳۸ درصد مدارس بالای ۱۰۰ نفر دانش‌آموز دارند که در این مدارس تقسیم بندی برای حضور دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

طی تفاهم با وزارت بهداشت قرار شد همه مدارس از ۱۵ شهریور باز شوند

وزیر آموزش و پرورش افزود: طی تفاهم با وزارت بهداشت قرار شد همه مدارس از ۱۵ شهریور باز شوند و پروتکل‌ها را در آنها رعایت کنیم. ممکن است مدارس به دو یا سه گروه تقسیم شوند و ما تا جایی که بتوانیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم تا کلاس حضوری برگزار شود. ساعات حضور دانش‌آموزان در مدارس کمتر از قبل خواهد بود. دروس اصلی در کلاس‌های حضوری و تکرار و تمرینات در کلاس‌های غیرحضوری تدریس می‌شوند.

حاجی ‌میرزایی در پاسخ به سوالی درباره غربالگری دانش‌آموزان در مدارس گفت: اگر در خانواده دانش‌آموزی، فردی مبتلا به کرونا شود، و یا اگر دچار سرماخوردگی شود، دانش‌آموز نباید به مدرسه برود. سرویس‌های مدارس تحت دستورالعمل‌های خاصی کار می‌کنند، در ساعات تفریح هم دانش‌آموزان تقسیم می‌شوند و بازی نمی‌کنند، تهویه هوای کلاس‌ها به خوبی انجام خواهد شد. در بعضی کشورهای دنیا مدارس با رعایت همین پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده است.

توصیه می‌کنیم امسال خانواده‌ها بیش از گذشته درگیر تحصیل فرزندان شان شوند

او ادامه داد: ترجیح ما بر تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری است ولی در کنار آن برنامه‌های تلویزیونی نیز داریم، نسخه جدید شاد هم امروز رونمایی شده است. نگرانی خانواده نگرانی ما نیز هست لذا تمام توجه ما حفظ سلامت دانش‌آموزان است. ما توصیه می‌کنیم امسال خانواده‌ها بیش از گذشته درگیر تحصیل فرزندان شان شوند. تاکید داریم اگر پروتکل در مدرسه رعایت نشود با مدرسه برخورد خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره شبکه شاد و اینترنت رایگان آن گفت: طبق دستور رئیس جمهور استفاده از شاد رایگان شد. شبکه شاد فضایی ایمن برای دانش‌آموزان است. در نسخه جدید امکان ارتباطات زنده صوتی و تصویری فراهم شد. حتی دانش‌آموزان در خانه می‌توانند در همان کلاس که حضوری تشکیل می‌شود شرکت کنند. امکان داشتن صفحه اختصاصی برای معلمان و دانش‌آموزان نیز فراهم شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز