رئیس شورای شهر تهران:

وضعیت ریلی کشور مناسب نیست/۹۰ کیلومتر از متروی تهران تجهیز نشده است

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۷:۵۹:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۵۷۱۰
وضعیت ریلی کشور مناسب نیست/۹۰ کیلومتر از متروی تهران تجهیز نشده است
محسن هاشمی گفت: از 200 کیلومتر مترو تهران حدود 90 کیلومتر آن تجهیز نشده است و غیرقابل استفاده برای مردم است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث خط 10 و توسعه شمالی خط 7 مترو گفت: آقای روحانی وقتی رئیس جمهور شدند گفتند دولت من دولت ریلی است و اولویت ما در حمل و نقل ریل است اما اگر آمار ریل را در کشور ببینیم متوجه می شویم ریل وضعیت مناسبی ندارد و در دوقرن اخیر کلا 10 هزار و 300 کیلومتر کشیده شده است.

او افزود: ما از گذشته تا کنون سالی 60 کیلومتر ریل ساختیم که اصلا عدد خوبی نیست علی رغم اینکه قوانین خوبی برای حمایت از ریل داریم اما اجرا نمی شود.

هاشمی گفت: ما کلا کمی بیش از 200 کیلومتر ریل مترو داریم که باید در سال 15 کیلومتر می ساختیم که اگر اینگونه می‌شد مترو تا الان تکمیل شده بود.

او بیان کرد: سال ها پیش طرحی تصویب شد که در آن گفته شد شهرداری چون خیابان می‌سازد باید مترو هم بسازد و ایستگاه‌ها هم می‌تواند هزینه خود را دربیاورد و یک نقطه درآمدزایی است و حتی اگر این پروژه را تجاری درنظر بگیریم می‌توانیم مترو را خودکفا کنیم درمورد تجهیزات هم قرار بود دولت هزینه های آن را پرداخت کند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همین سیاست در شهرداری تهران اجرا شد اما تجهیز نشد یعنی بیش از 90 کیلومتر متروی تجهیز نشده داریم چون واگن نخریدیم برای مثال برای خط 6 و 7 هیچگونه تجهیزاتی نخریدیم.

او افزود: پس با این اعداد از 200 کیلومتر مترو که داریم حدود 90 کیلومتر آن تجهیز نشده است و غیرقابل استفاده است.

رئیس شورای شهر تصریح کرد: باید در همین دولت اعتبار تخصیص داده شود و 90 کیلومتر مترو تجهیز شود.

او در ادامه گفت: خواهشم این است هر چند وقت یکبار جلسه ویژه در وزارت کشور گذاشته شود تا وضعیت مترو رو به رشد شود.

محسن هاشمی بیان کرد: قرار شد 19 هزار اتوبوس در کشور تامین شود اما 3 سال عقب افتاده است و اگر تولیدات اساسی این چنینی را پیگیری نکنیم تولیدات خرد چه فایده ای دارد؟ ضروریست نسبت به حمل و نقل عمومی در این یک سال پایانی دولت جلسات ویژه ای برگزار کنید و ببینید کجای کار لنگ است.

او بیان کرد: نتیجه عدم پیگیری ها باعث شد در ساخت اتوبوس عقب بیفتیم این در حالی است که واگن های مترو تولید سال 76 هستند و از عمر آنها 25 سال گذشته و 1 میلیون 400 کیلومتر کار کرده است پس باید توجه ویژه ای شود تا این موضوع مرتفع شود.

هاشمی عنوان کرد: از آقای حناچی یک خواسته دارم و آن هم این است که از تی او دی و درآمدزایی استفاده کنید. خبرنگاران مدام از ما می‌پرسند چرا خطی را کلنگ میزنید که بعد بگویید پول نداریم. درست هم می‌گویند اما ما آمدیم تی او دی ها را پیش بینی کردیم تا بتوان از آنها درآمد زایی کرد و هزینه اجرای پروژه ها را درآورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز