دستگیری ۱۳ شرور و سارق خطرناک در عملیات ویژه ناجا

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۲۳:۰۴:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۵۷۶۹
دستگیری ۱۳ شرور و سارق خطرناک در عملیات ویژه ناجا
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری اعضای باند 13 نفره سارقان مسلح ، خودرو ، منزل و مغازه در شهرستان زاهدان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار محمد قنبری اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه خودرو، منزل و مغازه در سطح شهرستان زاهدان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، مشخص شد عاملان این سرقت ها که تعدادی جوان مسلح به سلاح کلاش و کلت کمری بودند در ساعات پایانی شب به وسیله چند دستگاه موتورسیکلت اقدام به پرسه زنی در محلات خلوت و حاشیه ای شهر زاهدان می کردند و با متوقف کردن خودرو های عبوری ، پس از ضرب و شتم رانندگان، خودروهای آنها را سرقت می کردند.

 سردار قنبری با اشاره به اینکه اعضای این باند به صورت حرفه ای در زمینه سرقت مسلحانه منزل و مغازه نیز فعال بودند گفت: سارقان با یک نقشه از پیش طرح ریزی شده منازل و مغازه های مورد نظر خود را شناسایی و در فرصتی مناسب به صورت ورود به عنف اقدام به سرقت زیور آلات و اموال با ارزش موجود در مغازه ها  و منازل شهروندان می کردند.

 فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند سرقت ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل، تیم رسیدگی کننده به پرونده پاتوق سارقان در یکی از محلات شهر زاهدان را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مرحله اول 6 نفر ازاعضای این باند دستگیر شدند.

وی ادامه داد: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو به رو شدن با ادله پلیس چاره ای جز اعتراف به فعالیت بزهکارانه خود نداشتند و در تحقیقات تکمیلی به 12 فقره سرقت مسلحانه شامل 5 فقره سرقت مسلحانه خودرو، 4 فقره سرقت مسلحانه منزل و 3 فقره سرقت مسلحانه مغازه با همدستی 7 نفر دیگر از دوستان خود اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان بلوچستان خاطر نشان کرد: با تلاش پلیس مخفیگاه  7 سارق دیگر عضو این باند نیز شناسایی و متهمان با هماهنگی قضائی طی چند عملیات منسجم، هماهنگ و ضربتی در نقاط مختلف شهرستان زاهدان دستگیر شدند.

 فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان علاوه بر توقیف 3 دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده آنها در این سرقت ها، 2 خودرو پراید و یک دستگاه پژو پارس مسروقه، 8 دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه به همراه یک قبضه سلاح کلاش، یک قبضه کلت کمری و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

سردار قنبری با اشاره به اینکه این سارقان در سرقت های ارتکابی خود از منازل و مغازه های شهرستان بیش از 5 میلیارد ریال طلا، گوشی موبایل، لوازم خانگی و اموال با ارزش دیگری را سرقت کرده بودند گفت با بررسی صورت گرفته مشخص شد متهمان اموال مسروقه را بلافاصله پس از سرقت به شهرستان های دیگر استان برده و به افراد مختلف می فروخته اند که تا کنون تعدادی از اموال مسروقه کشف و به مال باختگان مسترد و تلاش برای کشف اموال دیگر ادامه دارد.

او با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی بر عزم جدی نیروی انتظامی در برخورد با سارقان و بر هم زنندگان امنیت عمومی تأکید و از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز