رییس پلیس تهران خبر داد؛

۹۳۷ عملیات پلیسی برای پاکسازی محله شوش و هرندی

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۹:۳۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۵۵۹۰۸
۹۳۷ عملیات پلیسی برای پاکسازی محله شوش و هرندی
سردار رحیمی در جریان بازدید از طرح پاکسازی محله شوش گفت: در منطقه شوش و هرندی، 937 عملیات انجام شده است و در این راستا تعدادی خانه پلمب و تعداد بسیاری مجرم دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در جریان بازدید از محله شوش گفت: دغدغه اصلی ما ساماندهی و پاکسازی محلات جنوبی شهر تهران است. شروع پاکسازی جدی و پاک کردن این لکه قدیمی از بهمن 97 شروع شد.

او افزود: رهبری در گلایه های خود از این محله نام بردند و ما پس از آن ورود کرده و کار را شروع کردیم. همه دستگاه ها تلاش کردند. امروزه دیگر پارک های این محل جایی برای تفریح خانواده ها شده است اما در گذشته جولانگاه موادفروشان و معتادین بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: به دنبال تثبیت این وضعیت هستیم. در این امر رئیس قوه قضاییه نیز تاکید داشته است با جدیت ادامه یابد. در این منطقه 937 عملیات انجام شده است و در این راستا تعدادی خانه پلمب و تعداد زیادی مجرم دستگیر شدند.

سردار رحیمی اظهار کرد: ما به 10 هزار ظرفیت دیگر نیاز داریم تا معتادین متجاهر ساماندهی شوند. شهرداری باید اقدام به نوسازی این منطقه کند. در چند وقت اخیر 20 مسجد در این محل بازسازی و راه اندازی شد. باید از ظرفیت بسیج نیز در این عرصه استفاده شود. باید مراکز بازپروری به خارج از شهر منتقل شوند. محله شوش خواستگاه موادمخدر کشور است. پنج دهه است که این منطقه جولانگاه معتادین شده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: مردمی که در این محله ها زندگی می کنند از ما توقع دارند. نباید این مناطق مرکز تهیه دارو برای معتادین باشد. 

او در ادامه افزود: حداقل 10 مرکز بازپروری دیگر باید در اطراف شهر تاسیس شود تا این چالش را از این منطقه منتقل کنیم. یک خانه 20 سال است که فقط معتاد در آن رفت و آمد می کند و مخروبه و غیرقابل سکونت است. ما یک بار آب و برق غیرقانونی این خانه ها را قطع کردیم اما باز هم بازشده و به فعالیت خود ادامه دادند .

رحیمی تصریح کرد: 135 منزل با 830 اتاقک دو دهه گذشته محل تجمع معتادین بوده است. مالک این خانه اصلا از این وضعیت خبر نداشته است. مصرف کننده یا توزیع کننده در این خانه ها سکونت دارند که باید با آن ها برخورد شود.اگر به فکر نباشیم و اقدام نکنیم تعداد این معضلات هر روز بیشتر خواهد شد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز