محسن فرهادی:

در برخی ایرلاین‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود/ اخطار مکتوب به ایرلاین‌های متخلف

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۶:۳۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۶۲۰۵
در برخی ایرلاین‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود/ اخطار مکتوب به ایرلاین‌های متخلف
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، بر نظارت بهداشت محیط به تشریح پروتکل‌های بهداشتی صادره به ایرلاین‌ها پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس بررسی‌های انجام شده فاصله‌گذاری اجتماعی در داخل  برخی هواپیماهای داخلی رعایت نمی‌شود. با بررسی عدم‌رعایت این مقوله، ایرلاین‌ها به این امر تاکید می‌کنند که سیستم تهویه هوا در هواپیما باعث تصفیه هوا می‌شود.

در این باره محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، بر نظارت بهداشت محیط به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیما، وضعیت فنی هواپیما و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی در خواست شده است.

او افزود: بر این اساس مسافر به محض ورود به فرودگاه در سالن و ترمینال باید با ماسک وارد شود. در صورت عدم استفاده از ماسک نیز باید از حضور او ممانعت شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، بر نظارت بهداشت محیط تاکید کرد: در بدو ورود در گیت نباید بازرسی بدنی انجام شود و وزارت راه و شهرسازی باید درخواست کند تا بازرسی بدنی توسط نیروی انتظامی را قطع کند. هرچند وزارت بهداشت نمی‌تواند در این زمینه راهکار ارائه دهد. بازرسی بدنی از سوی مامور نیروی انتظامی برای حفظ سلامت مامور و جلوگیری از شیوع و انتقال بیماری الزامی است.

 فرهادی افزود: بر اساس رعایت پروتکل‌ها باید از ایجاد صف و تجمعات در هنگام اخذ کارت پرهیز شود. هرگونه صف باید با رعایت فاصله یک‌ متر و نیم تا دو متر باشد. مسئولان فرودگاه باید تمهیداتی اندیشیده تا نظم ایجاد شود. تهویه، گندزدایی و وجود امکانات برای ضد عفونی دست باید وجود داشته باشد.

 او با بیان اینکه در اتوبوس‌های داخلی فرودگاه از 50 درصد ظرفیت و فاصله‌گذاری استفاده می‌شود، تصریح‌کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلاتی مشاهده شده است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، بر نظارت بهداشت محیط گفت: در زمان ورود مسافر به هواپیما باید فیلتر هوا و فیلترهای مشخص مربوط به هواپیما روشن و تهویه فعال باشد. هرچند  در  برخی هواپیماها تا زمانی که مسافر در هواپیما نشسته هوا گرم و فیلترها خاموش است. در حالی که در طول پرواز کلیه فیلترها باید روشن باشد.

 به گفته او دو ردیف آخر هواپیما به  افرادی که علائم بیماری دارند و  در غربالگری رد شده‌اند،اختصاص پیدا می کند، چون در ابتدای ورود به ترمینال تب‌سنجی‌ها  انجام می‌شود.

فرهادی افزود: افراد در صورت وجود علائم بیماری باید به دو ردیف آخر هدایت شده تا ارتباطشان با دیگر افراد کاهش یابد و بلیط دو ردیف آخر نباید فروخته شود. درضمن بعد از حضور فرد بیمار در این دو ردیف باید صندلی‌ها گندزدایی موضعی شود.

او تاکیدکرد: سیستم تصفیه هوا باید روشن باشد تا مسافر از هواپیما پیاده شود. هرچند نحوه پیاده شدن از هواپیما باید به نحوی باشد که با رعایت فاصله‌گذاری مردم را به سمت درهای خروج هدایت کرده و فیلترهای هوا نباید خاموش شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، بر نظارت بهداشت محیط گفت: این پروتکل مورد تایید وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است هرگونه اقدام برخلاف این پروتکل‌ها نشان دهنده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گفته او بر اساس بازرسی‌های انجام شده مواردی به وزارت راه و شهرسازی اعلام و برای ایرلاین‌های متخلف به شکل مکتوب اخطاریه صادر شده است. تاکنون در دو ایرلاین مشکلاتی در زمینه رعایت پروتکل‌ها بروز کرده بود و وزارت راه و شهرسازی به ایرلاین های مذکور اخطار داده شده است.

 او درباره عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در چینش مسافران هواپیما گفت: در ایرلاین‌های خارجی نیز چنین پروتکلی رعایت می‌شود، البته پروتکل‌های داخلی سختگیرانه‌تر است، طبیعتا مشغول نمونه‌برداری هستیم و هر لحظه متوجه شویم که این پروتکل کافی نیست، سختگیرانه‌تر اعمال می‌شود.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز