واکنش مهدی چمران به آزمون استخدامی و اصلاح ساختار شهرداری تهران

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۰۵:۳۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۵۹۶۰۱
واکنش مهدی چمران به آزمون استخدامی و اصلاح ساختار شهرداری تهران
رئیس سابق شورای شهر تهران نسبت به برخی اقدامات مدیریت شهری پنجم واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران در واکنش به آزمون استخدامی شهرداری تهران به خبرنگار برنا گفت: دقیقا در جریان استخدامی های شهرداری تهران نیستم ولی در زمان ما، برخی کارمندان شهرداری که سال های زیادی در سیستم فعالیت می کردند را استخدام کردیم.

او افزود: آن زمان به حجم سیستم اضافه نمی شد و مثلا  کارمند 20 سال دارای خدمت، رسمی شهرداری می شد بدین ترتیب از سوی سازمان سنجش، آزمونی در دانشگاه امیر کبیر آزمونی برگزار کردیم. به عنوان مثال هر سال 1000 نفر، از کادر غیر رسمی به کادر رسمی اضافه شدند ولی به تعداد پرسنل چیزی اضافه نمی شد.

به گفته رئیس سابق شورای شهر تهران سواد و سابقه کار برای جذب افراد موثر بوده است.

چمران خاطر نشان کرد: این یک روش بود و اگر در شهرداری حال حاضر چنین روشی صورت بگیرد یا کامل تر باشد ایرادی ندارد ولی اگر به گونه ای تنظیم کنند که از خارج شهرداری وارد سیستم شوند، ایراد دارد.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: ما کسی را از بیرون نمی آوردیم حتی کسی که 5 سال هم سابقه نداشت را نمی توانستیم در آزمون جذب کنیم. خیلی افراد 10 سال فعالیت کردند و استخدام نشدند. شهرداری راضی بود بهترین افراد را بگیرد. در دوره های قبلی سه دوره استخدامی برگزار شد که همگی اینگونه بود. اصلا استخدام در کار نبوده است و اصلا اجازه شرکت به کسانی که زیر 5 سال سابقه نداشتند، داده نمی شد.

او ادامه داد: اطلاع ندارم در حال حاضر چه اتفاقی رخ می دهد.

چمران در خصوص شرط سنی برای استخدام دستیاران مدیران شهری در حال حاضر که کمتر از 32 سال اعلام شده، گفت: خیلی از این افراد قدیمی هستند و کسانی که 20 سال در شهرداری کار می کنند این سن را ندارند.

رئیس سابق شورای شهر تهران در خصوص لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران افزود: نیروها را نمی توان با اصلاح ساختار کم و بیرون کرد . زمانی که از میان 100 شرکت تنها 25 شرکت را نگه داشتیم و بقیه را منحل کردیم برخی کارکنان، کارمند سازمان شهرداری نبودند و می توانستیم کار را کنسل کنیم. آن افرادی که رسمی بودند به شهرداری بازگشتند.

چمران تاکید کرد: بعد از انحلال برخی سازمان های شهرداری افراد متخصص و کسانی که رده بالای تخصصی داشتند را به مراکز مختلف در شهرداری معرفی کردند.

به گفته او نیروهای زیادی را در این شرایط نمی توان اخراج کرد و کنار گذاشت.

چمران در خصوص اصلاح ساختار شهرداری به خبرنگار برنا گفت: اگر مطالعه خوبی شده باشد و پشتوانه علمی مطالعاتی داشته باشد ایرادی ندارد و اگر بخواهند شهرداری را به هم بریزند و یکسری مشکلات ایجاد می شود که دارای ایراد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز