فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

زنان نقش تاثیرگذار و برجسته‌ای در دوران هشت سال دفاع مقدس داشتند

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۱۱:۵۷:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۳۴۱۶
زنان نقش تاثیرگذار و برجسته‌ای در دوران هشت سال دفاع مقدس داشتند
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: زنان نقش تاثیرگذار و برجسته‌ای در انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار سیدصادق حسینی در همایش تجلیل از خواهران پایور بازنشسته سپاه بیت‌المقدس کردستان که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: زنان و بانوان جامعه در انقلاب اسلامی دوشادوش مردان انقلابی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی حضور داشتند و در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار محوری و مؤثر عمل کردند.

او افزود: با وقوع انقلاب اسلامی ایفای نقش خانم‌ها یک نقش برجسته‌ای شد و فراتر از انتظار چه به عنوان اعزامی و چه به عنوان تبلیغی و جهاد سازندگی در دورترین روستاها حضور داشتند و به راستی دوران هشت سال دفاع مقدس جلوه‌ای از حضور، تعامل، همکاری و تعاون همه اقشار جامعه بوده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه با آغاز جنگ تحمیلی همه اقشار جامعه از پیر و جوان و زن و مرد دوشادوش هم در مقابل متجاوزان بعثی از کیان اسلامی دفاع کردند، ادامه داد: رزمندگان اسلامی در جبهه‌های حق علیه باطل در خطم مقدم با دشمنان بعثی در جنگ سخت بوده و در این میان بانوان وزنان نقش مهمی در پشتیبانی از جبهه‌ها داشتند.

سردار حسینی با تأکید بر اینکه زنان و بانوان کردستانی همواره بیشتر از بانوان شهرهای دیگر ایفای نقش کردند چرا که آنها حتی در آن زمان در خانه‌های خود امنیت داشتند و دشمن داخل شهرها نیز نفوذ کرده بود، یادآور شد: زنان با حضور در عرصه‌های مختلف نبرد، اسارتگاه‌های رژیم بعثی، پشت جبهه‌های حق علیه باطل، بیمارستان‌ها و تدارکات چنان غیرت مردانه‌ای از خود نشان دادند که دشمن در برابر آنان عقب‌نشینی کرده و شکست خورد.

او با اشاره به اینکه نقش‌آفرینی زنان موضوع محوری جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: نقش آنان در هر زمینه‌ای در دفاع مقدس پایین‌تر از مردان نبوده است، در همین استان کردستان، زمانی که فرزندان این آب‌وخاک در جبهه بودند و شهرها موردحمله هوایی قرار می‌گرفتند، شیر زنان این دیار خانواده را اداره می‌کردند و عدم حضور پدر خانواده را احساس نمی‌کردند.

دشمن با به راه انداختن جنگ در ایران هدفش تغییر نظام بود

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این همایش با اشاره به اهمیت و چگونگی هشت سال دفاع مقدس، گفت: در طول ۴۱ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی همه در دفاع از انقلاب، حریم ولایت و ناموس ایرانی حضور داشتند، ولی در این میان نقش زنان پررنگ‌تر بوده است.

حجت الاسلام علی جعفرنژاد با بیان اینکه صدام با ادعای حق مالکیت جنگ را شروع کرد، اظهار کرد: دشمن با به راه انداختن جنگ در ایران هدفش تغییر نظام بود و وقتی روحیه ایثار و مقاومت مردم را دید و نتیجه‌ای نگرفتند این بار تصمیم گرفتند که سراغ تغییر رفتار بروند تا اعتقادات را تغییر دهند اما همواره اهداف و نقشه‌های دشمنان شکست خورد.

او افزود: باید از تجربیات هشت سال دفاع مقدس عبرت بگیریم و آن را در زندگی‌های خود به کار ببریم چرا که روحیه ایثار و مقاومتی که رزمندگان ما داشتند مثال‌زدنی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: پر واضح است که رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی با تاسی به نهضت حسینی و با دین مداری و ولایت پذیری در نابرابرترین شرایط توانستند حماسه مقاومتی کم نظیر در تاریخ خلق کنند و ادامه این مسیر در وضعیت فعلی و جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن نیز بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.

حجت اسلام جعفرنژاد یادآور شد: شهدای حماسه دفاع مقدس برای دفاع از دینی انقلابی که به دنبال سعادت دنیا و آخرت انسان‌هاست جان خود را نثار کردند و این شهدا از نظر علم و عرفان دینی نسبت به دیگران برجسته‌تر بودند.

او بیان کرد: دوران دفاع مقدس نشان داد که اگر اراده عمومی، همبستگی و اتحاد ملت با ایمان، مقاومت و ایثار عجین شود هیچ قدرتی در برابر آن یارای ماندن نخواهد داشت.

زنان ما در دوران دفاع مقدس حماسه‌سازان گمنام بودند

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان نیز در ادامه این همایش با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس، گفت: در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی زنان ما با ایثار و فداکاری در پشت جبهه‌های نبرد مردان را حمایت می‌کردند و برای دفاع از این آب و خاک گام برداشتند.

بتول سرکانی با بیان اینکه زنان ما در آن دوران حماسه‌سازان گمنامی بودند که درس شجاعت و ایثار را به فرزندان خود می‌آموختند، اظهار کرد: خاطره هشت سال دفاع مقدس تجربه به یادماندنی وسیعی است که در آن دوران دلیر مردان و شیر زنان حماسه آفریدند.

او افزود: نسل امروز باید با آرمان‌های شهدا آشنا شوند و بدانند که زنان این خطه در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی چگونه پا به پای مردان در مقابل دشمنان این نظام ایستادند و خون خود را فدای این نظام کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان ادامه داد: امنیت و آرامش امروز ما مرهون خون و جانفشانی هایی است که شهدای ما با شاخصه‌های ایمان، تقوا، ایثار، از خود گذشتگی و شجاعت به ارمغان آورده‌اند و ما نیز باید با ادامه راه شهدا در راستای حفظ این آرمان‌ها تلاش کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۲۴ نفر از خواهران بازنشسته سپاه بیت‌المقدس کردستان تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز