نرخ بلیط هواپیما‌ها افزایش پیدا نکرده است

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۵:۳۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۵۷۷۹
نرخ بلیط هواپیما‌ها افزایش پیدا نکرده است
محمد اسلامی در خصوص قیمت بلیط هواپیما ها گفت: با اعلام قبلی در خصوص ظرفیت مجاز حداکثر 60 درصدیعنی این‌که هر نفر یک صندلی کنارش خالی باشد، بنابر این رقابت بر سر کف قیمت الزام نیست و نباید از سقف قیمت مجاز عبور کنند و نرخ‌ها نباید هیجانی باشد. و با توجه به این موضوع نرخ بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده است

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  «در انتهای الوند» به مشکلات فعلی راه‌ها و همچنین تشریح بالا رفتن قیمت بلیت هواپیما و احتمال کاهش قیمت مسکن در کشور پراخت.

او دراین‌باره گفت: با ریزش قیمت دلار توقع کاهش قیمت مسکن و هر نوع کالا و خدماتی که در این ماه‌ها به بهانه بالا رفتن ارز زیاد شده داریم که البته به‌طور طبیعی با کاهش آن باید به حالت قبل برگردد.

اسلامی تصریح کرد: متأسفانه سو استفاده در بازارهای ما زیاد است و سعی می‌کنند چسبندگی را حفظ کنند، ولی ما امیدواریم از این شرایط هر چه زودتر خارج شویم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مورد مسکن مهر نیز، حدود 60 الی 70 هزار مورد در حال تکمیل شدن است و فقط آن‌هایی که در جریان دادگاه هستند و یا مربوط به تعاونی می‌مانند که مسئول دیگری دارند.

او بیان کرد: برای مسکن ملی هم خوشبختانه در حال حاضر 436 هزار نفر واجد شرایط داریم که به دو گروه تقسیم می‌شوند، یا زمین را گرفته و در حال ساخت هستند و یا در حال حاضر در حال تحویل گرفتن زمین هستند.

اسلامی افزود: 265 هزار واحد هم به پروژه‌ها معرفی می‌شوند که گروهی پیشتاز بوده و خانه‌هایشان را تحویل گرفته‌اند و سری دیگر در مرحله ساخت هستند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نکته آخر در مورد مسکن ملی این است که ما به خاطر کند شدن کار متقاضیانی که باید حساب بازکرده و پول به‌حساب واریز می‌کردند با وقفه مواجه شدیم، ولی در حال حاضر حدود 200 هزار نفر در بانک افتتاح حساب کردند و 100 هزار نفر نیز واریزی داشته‌اند که این یعنی روند پیشرفت مثبتی داشته است.

اسلامی در مورد گران شدن بلیت‌های هواپیما نیز خاطرنشان کرد: نکته‌ای که در مورد بلیت هواپیما حائز اهمیت است، این بوده که ما با اعلام ظرفیت مجاز حداکثر 60 درصد، یعنی این‌که هر نفر یک صندلی کنارش خالی باشد، به شرکت‌ها اعلام کردیم که رقابت بر سر کف قیمت الزام نیست و نباید از سقف قیمت مجاز عبور کنند و نرخ‌ها نباید هیجانی باشد. بنابراین نرخ بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده است.

وزیر راه درباره ایمن‌سازی راه‌ها و نیز طرح پرداخت الکترونیکی عوارض جاده‌ای توضیح داد: در خصوص ایمن‌سازی جاده‌ها، باید گفت که هنوز 251 نقطه باقی‌مانده که با توجه به سابقه حوادث شدید حدود 200 راه تا به امروز در حال ایمن‌سازی هستند که تا آذرماه تحویل داده می‌شوند.بقیه راه‌ها نیز در دست طرح و یا اقدام هستند.

او در خصوص مشکلات پرداخت الکترونیکی عوارض راه ها گفت: تا به امروز از هفت بزرگراه حداقل پنج بزرگراه در حال استفاده است و طرح دو بزرگراه دیگر نیز به‌زودی اجرایی می‌شود. من از مردم خواهش می‌کنم قدردان این امتیاز بزرگ که باعث شده وقت و سوخت کمتری مصرف کنند باشند و لطفاً عوارض خود را به‌موقع پرداخت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز