مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان خبر داد؛

تاسیس شبکه مدیریت بحران در کشور/ سمن‌های علاقه‌مند به امدادرسانی آموزش داده می‌شوند

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۵:۲۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۷۵۸۲
تاسیس شبکه مدیریت بحران در کشور/ سمن‌های علاقه‌مند به امدادرسانی آموزش داده می‌شوند
سجاد سالک از تشکیل دبیرخانه شبکه مدیریت بحران در سازمان‌های مردم نهاد خبر داد.

به گزارش برنا؛ سجاد سالک، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به راه اندازی شبکه مدیریت بحران در سازمان‌های مردم نهاد گفت: باتوجه به اینکه کشور ایران در منطقه زلزله خیزی واقع شده و بروز حوادث و اتفاقات غیرمترقبه در آن معمول است، باید آمادگی‌های لازم برای ایمنی را همیشه درنظر گرفت.

او افزود: باتوجه به تجربه فعالیت سازما‌ن‌های مردم نهاد در زلزله کرمانشاه و سیل گسترده‌ای که در ابتدای سال 98 نقاط مختلفی از کشور را تحت الشعاع خود قرار داد، به این نتیجه رسیدیم باید برای ساماندهی مجموعه نیروهای داوطلبی که می‌‎خواهند در مواقع بحران فعالیت کنند، برنامه داشته باشیم.

سالک تصریح کرد: از آنجایی که در مواقع بحران، سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، آسیب‌های اجتماعی، صنایع دستی و... به صورت خودجوش فعالیت می‌کنند و بنابر اقتضای وضعیت جهت امدادرسانی، جمع آوری و توزیع اقلام، رساندن غذای گرم و انواع اقدامات حمایتی وارد عمل می‌شوند، تصمیم گرفتیم آنها را ساماندهی کنیم. گرچه اگر ما ساماندهی کنیم یا نکنیم کسی نمی‌تواند جلوی فعالیت نیروهای داوطلب و خودجوش را بگیرد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در ادامه گفت: هدف ما این است که مجموعه نیروهای داوطلب آموزش‌های لازم را فراگیرند و یکدیگر را در استان‌های مختلف پیدا کنند و یک تیم تشکیل دهند تا اگر کشور در وضعیت بحرانی قرار گرفت، مجهز، آماده و آموزش دیده وارد فعالیت شوند.

او افزود: قرار است جهت تسهیل همکاری بین سمن‌های علاقه مند و فعال، دبیرخانه شبکه مدیریت بحران در استان تهران تاسیس شود و انشالله فعالیت‌های خوبی برای تشکیل تیم‌های کاری، آموزش داوطلبان و منطقه بندی استان های کشور انجام شود.

سالک در پایان اظهار کرد: این دبیرخانه با سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هلال احمر در ارتباط خواهد بود تا نقش کمک کننده ایفا کند و جلوی ناهماهنگی‌های احتمالی که فعالیت‌های خودجوش به همراه دارند، گرفته شود و درواقع به عنوان بازوی اجرایی توانمند و همسو به امدادرسانی بپردازد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز