یک فوق تخصص ریه:

مراجعه دیرهنگام دلیل بستری جوانان کرونایی است

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۰:۳۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۹۰۵۸
مراجعه دیرهنگام دلیل بستری جوانان کرونایی است
یک فوق تخصص ریه، دلیل بستری شدن برخی از جوانها در بخش‌های "آی سی یو" را بی‌اطلاعی از بیماری‌های زمینه‌ای یا دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی اعلام کرد.

به گزارش برنا؛ فاطمه سادات آقایی میبدی، با بیان اینکه با آغاز علائم کرونا مانند تب باید نسبت به قرنطینه کردن خود اقدام کنیم تصریح کرد: نباید برخی علائم را به حساب سرماخوردگی یا آنفلوآنزا بگذاریم و دیر مراجعه کنیم.

افراد بالای ۴۰ سال به موقع مراجعه کنند 

وی با توصیه به افراد بالای ۴۰ سال دارای بیمار زمینه‌ای برای مراجعه به موقع به مراکز درمانی، به اهمیت اداره کردن این بیماری پرداخت و افزود: لازم است در ۱۸ روز آغاز ابتلا به کرونا ، روزانه اکسیژن خون کنترل و اگر کمتر از ۹۰ بود حتما به مراکز درمانی مراجعه شود.

او روی آوردن به فضای مجازی برای تمام فعالیت ها را بهترین رویکرد برای در امان ماندن از شر کرونا دانست و یادآور شد: مردهایی که با علامت کرونا مراجعه می کنند بیشتر از زنان در بخش های ویژه بستری می شوند.

ویزیت روزانه ۱۷۰ بیمار مبتلا به کرونا 

این فوق تخصص ریه ضمن تاکید بر دوری از ترس و استرس برای مبتلایان به کرونا تاکید کرد: کرونا هم مانند دیگر بیماری ها، درمان دارد به شرطی که به موقع مراجعه شود.

خانم دکتر آقایی با اشاره به تعداد زیاد مراجعه کنندگان ناشی از کرونا، اظهار داشت: از هشت صبح تا ۲ بامداد، فقط بیماران کرونایی را ویزیت می کنم.

به گفته وی مجموعا ۱۷۰ نفر طی این مدت معاینه که حدود ۱۰۰ نفر آنها بستری و ۷۰ نفر هم به صورت سرپایی ویزیت می شوند.

کرونا در یزد به داروهای موجود به شرط مراجعه زودهنگام پاسخ می‌دهد

او با اشاره به برخی اظهار نظرها در مورد اینکه علت شیوع زیاد این بیماری در یزد بعلت نوع ژن مردم این استان است گفت: ژن در شدت گرفتن بیماری نقش دارد ولی در واگیری آن نقشی ندارد.

دکتر اقایی اضافه کرد: خوشبختانه در بسیاری از مواردی که در استان یزد با آن روبرو بوده ایم بیماری به داروهای موجود پاسخ داده است به شرط آنکه به موقع مراجعه شود .

امیدواری به فروکش کردن کرونا تا نیمه آذرماه

این فوق تخصص ریه معتقد است: اگر خانواده ها رعایت کنند شدت بیماری کووید ۱۹ تا نیمه آذرماه فروکش خواهد کرد.

او شرط کاهش این بیماری را رعایت دقیق خانواده ها، پرهیز از دورهمی‌ و رفت و آمدها دانست و ابراز امیدواری کرد با رعایت آنها و پشت سر گذاشتن زمستان امسال، شاهد بهتر شدن شرایط کرونا در جامعه باشیم.

هم اکنون بیش از یکهزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان یزد بستری هستند و این استان در وضعیت بحرانی کرونا به سر می برد.

منبع: ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز