نخستین کیت آزمایش خانگی کرونا مجوز گرفت

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۷:۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۹۰۳۴۹
نخستین کیت آزمایش خانگی کرونا مجوز گرفت
سازمان غذا و داروی آمریکا به نخستین کیت آزمایش کرونا در خانه مجوز داد که می‌توند نتیجه را در ۳۰ دقیقه در اختیار بگذارد.

به گزارش برنا؛ این کیت یک‌بار مصرف که بوسیله شرکت Lucira Health ساخته شده است مجوز مصرف اضطراری برای استفاده خانگی با گرفتن نمونه از ترشحات بینی بوسیله خود فرد را در افراد ۱۴ ساله و بالاتر  گرفته است که پزشکانشان مشکوک به دچار بودن آنها به کووید-۱۹ باشند.

گرچه سازمان غذا و داروی قبلا به چند آزمایش تشخیصی کووید-۱۹ که گرفتن نمونه برای آنها در خانه انجام می‌شود، مجوز داده است، این نخستین آزمایشی است که مراحل آن را می‌توان در خانه انجام داد و نتیجه در همان‌جا گرفت.

این کیت را همچنین می‌توان در بیمارستان‌ها و سایر محل‌های مراقبت بهداشتی به کار برد، البته اگر فرد مورد آزمایش کمتر از ۱۴ سال داشته باشد، گرفتن نمونه را باید پرسنل پزشکی انجام دهند.

افرادی که می‌خواهند با این کیت خودشان را آزمایش کنند، باید سوآب (میله نمونه‌گیری) را درون هر دو سوراخ بینی‌شان فرو ببرند و بچرخانند و بعد آن را وارد یک ویال شیشه‌ای حاوی مواد شیمیایی کنند و در کارتریج دستگاه کوچکی باتری‌داری بگذارند تا آن را پردازش کنند و نتیجه بعد از نیم ساعت معلوم می‌شود.

در این کیت از یک روش مشابه PCR به نام LAMP برای کپی کردن ماده ژنتیکی ویروس موجود در نمونه و افزایش آن تا حدی که قابل‌شناسایی باشد، استفاده می‌شود. البته شیوه نسبت به PCR دقت کمتری دارد.

احتمالا قیمت این کیت خانگی آزمایش کرونا حدود ۵۰ دلار خواهد بود.

گرچه خبرهای مثبت اخیر از جمله تاثیربخشی بالای واکسن‌های بالقوه شرکت‌های مدرنا و فایزر  باعث امیدواری شده است، اما هنوز آزمایش کردن افراد یک عامل کلیدی در مهار انتشار ویروس است.

شمار کل موارد عفونت کرونا در آمریکا روز یکشنبه ۸ روز پس از گذر از مرز ۱۰ میلیون مورد، از مرز ۱۱ میلیون مورد گذشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز