جانشین رئیس پلیس راهور:

کاهش ۳۲ درصدی ترددها در کشور/آمار تصادفات در کشور افزایش نداشته است

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۲۳:۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۹۱۶۹۰
کاهش ۳۲ درصدی ترددها در کشور/آمار تصادفات در کشور افزایش نداشته است
سردار تیمور حسینی از کاهش 32 درصدی تردد پس از اعمال محدودیت های کرونایی از روز اول آذر در کشور خبر داد.

به گزارش برنا؛ به دنبال بارش شدید باران و برف در بسیاری از شهرها و مناطق کشور و به دنبال وضع محدودیت های ترافیکی در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی، تغییرات محسوسی در عرصه ترافیک و رانندگی به وجود آمده است و حوادثی نیز در این میان رخ داده است که منجر شد تا پلیس راهور ناجا نسبت به این وضعیت هشدارهایی صادر کند.

سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: وضعیت جوی به گونه ای است که به صورت گسترده در سطح کشور شاهد بارش برف و باران هستیم و این امر در حالت عادی و روزهای معمول سبب می شود تا آمار تصادفات بالا رود.

او افزود: در این میان اما به علت وضع محدودیت های ترافیکی و کاهش چشمگیر ترددهای خودرویی، این بارندگی ها سبب نشده است که آمار تصادفات نسبت به میانگین و وضعیت معمول افزایش پیدا کند و آمار افزایشی نشده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در روز جاری شدیدترین سانحه رانندگی که در کشور رقم خورد مربوط می شود به حادثه واژگونی اتوبوس سرویس کارکنان پالایشگاه اصفهان که در ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در کمربندی خمینی شهر گزارش شد.

سردار حسینی ادامه داد: بلافاصله تیم‌های امدادی، پلیس راه، راهداری، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی و ۱۲ دستگاه آمبولانس و تجهیزات امدادی در محل حاضر شدند. این حادثه ۱۷ مصدوم و چهار فوتی داشت. این حادثه به علت لغزندگی جاده و عدم رعایت سرعت مطمئنه رقم حورده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا افزود: به دنبال وضع محدودیت های ترافیکی، تردد وسایل نقلیه در سطح کشور 32 درصد کاهش پیدا کرد. 

این مقام ارشد انتظامی ضمن هشدار به شهروندان در خصوص رانندگی در روزهای بارانی اظهار کرد:  شهروندان در روزهای بارانی باید مراقب باران اول باشند. زیرا بسیاری از حوادث در نخستین باران رقم می خورد. نخستین بارش در هر منطقه سبب می شود تا روغن ها و مواد لغزنده که در سطح معابر وجود دارد و منشا آن ها خودروهای دیزل است، سطح معابر را بسیار خطرناک می کند.

او افزود: سانحه رانندگی که دو روز پیش در خوزستان منجر به جان باختن و مجروحیت 5 نفر شده بود دقیقا به این علت رقم خورد و سبب شد تا یک دستگاه سمند در این استان به این شکل دچار سانحه شود. پس این تغییر خطرناک ترین اتفاق پس از بارش است که با تداوم بارش ها سبب می شود این خطر کمتر شود. در این میان رانندگان نیز باید توجه کنند که از سرعت های تعیین شده فراتر نروند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص توصیه های سفر در وضعیت زمستانی خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که حتما از لاستیک زاپاس در ترددهای خود استفاده کنند. تجهیزات خودرو همچون بخاری و برف پاک کن حتما باید در صحت کامل باشد. شهروندان برای احتیاط همواره مقداری خوراکی و آب با خود همراه داشته باشند تا در صورت خرابی خودرو به مشکل بر نخورند.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز