اختصاصی برنا؛

جزئیات لایحه منع خشونت علیه زنان+متن کامل

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۰۷:۳۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۲۵۷۱۷
جزئیات لایحه منع خشونت علیه زنان+متن کامل
سرانجام پس از یک دهه انتظار لایحه منع خشونت علیه زنان در برابر خشونت با ۵۷ ماده و پنج فصل تعاریف و کلیات در مسیر قانونگذاری قرار گرفت.

به گزارش برنا؛ لایحه منع خشونت علیه زنان در راستای تحقق اصول و آرمان‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ کرامت و منزلت زنان، حمایت از زنان در برابر اقسام مختلف رفتارهای خشونت آمیز، پیش بینی تدابیر، اقدامات، خدمات و توانمندی سازی ‌های لازم برای حمایت از زنان در برابر خشونت، تعیین تکالیف دستگاه‌ها و نهادهای متولی امر مبارزه با خشونت علیه زنان، تمهید ساختار منسجم برای هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، جرم انگاری اشکال جدید مزاحمت و تعدی به حقوق زنان و تعیین ضمانت اجراهای مناسب برای آن و تنقیح و انسجام قوانین مختلف و پراکنده در این زمینه به رشته تحریر درآمد تا به شکل قانون چتر حمایتی خود را بر سر زنان بگستراند.

این لایحه شامل ۵۷ ماده و پنج فصل است. فصل اول این لایحه شامل تعاریف و کلیات، فصل دوم نظارت بر اجرای قانون، فصل سوم وظایف دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط، فصل چهارم جرائم و مجازات‌ها و فصل پنجم آیین دادرسی می‌شود.

متن کامل این لایحه را اینجا مشاهده کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز