چگونه می‎‌توان در تعطیلات در شهر خودمان گردش کنیم؟

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۲:۵۰:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۷۷۸۸
چگونه می‎‌توان در تعطیلات در شهر خودمان گردش کنیم؟
چگونه می‌توانیم توریست شهر خودمان باشیم؟ کشور ما در هر شهر و روستایی دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و پارک‌های و مکان‌های دیدنی بسیار زیادی است که خیلی از اهالی خود این شهر‌ها و روستاها از دیدن آن غفلت می‌کنند. در برخی مواقع شاهد هستیم که افراد برای دیدن این مکان‌ها از شهر‌های دور هزینه‌های بسیار زیادی را متقبل می‌شوند، اما خود اهالی شهر خود را از دیدن این زیبایی‌ها محروم می‌کنند.

به گزارش برنا؛ اگر شما هم اهل سفر هستید و دوست دارید زیبایی‌های شهرهای مختلف و حتی کشورهای مختلف را تماشا کنید، بهترین راه برای شروع شهر و روستای خودتان است. برای روش‌های تبدیل شدن به یک توریست حرفه‌ای در شهر خودتان همراه این مقاله‌ی فلایتیو بمانید.

جاذبه‌های دیدنی محلی را بازدید کنید

برای شروع شما می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی محلی خود دیدن کنید. در هر شهری از ایران که زندگی می‌کنید، جاذبه‌های دیدنی طبیعی و تاریخی زیادی پیش روی خود دارید. از آبشار و دریاچه گرفته تا بناهای تاریخی و کوه و دریا در گوشه و کنار این آب‌وخاک پراکنده شده‌اند. از این رو ما برای اینکه توریست شهر خودمان باشیم، باید ابتدا از این جاذبه‌ها شروع کنیم.

پس لیستی از جاذبه‌های دیدنی شهر خود اعم از پارک‌ها، دریاچه‌ها، مناطق طبیعی مانند جنگل و دریا و کوه، بناهای تاریخی و ... را تهیه کرده و به نوبت از هر یک بازدید کنید. اگر در تهیه این لیست دقت کرده باشید، بازدید کردن از همین مناطق ممکن است چند ماه زمان لازم داشته باشد.

برای ورزش کردن به کوهنوردی بروید

شاید بالا رفتن از کوه در شرایط عادی خیلی معمول نباشد. برای اینکه توریست شهر خودمان باشیم، یکی از ترفندها بالا رفتن از کوه‌های اطراف محل سکونت به بهانه ورزش کردن است. برای این کار می‌توانید دوستان و اطرافیان خود را نیز تشویق کرده و یک صعود دوستانه و جذاب را تجربه نمایید.

مطمئناً با اولین صعود شما راغب به صعودهای بعدی شده و این کار تبدیل به یک عادت برای شما خواهد شد. به‌زودی شما تمام مناطق نزدیک کوه را از حفظ شده و حتی می‌تواند تور لیدر سفر به این منطقه باشید.

ماهیگیری در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها را فراموش نکنید

در شهرها و روستاهای خود به دنبال دریاچه‌ها و رودخانه‌ها باشید. در هر شهر و روستایی یکی از این پدیده‌های طبیعی را مشاهده می‌کنید. ماهیگیری یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های توریستی و تفریحی است که می‌توانید با تهیه ابزارهای ساده از آن بهره‌مند شوید.

این ترفند در کنار اینکه ما را تبدیل به توریست شهر خودمان خواهد کرد، می‌تواند از نظر تفریحی نیز شرایط خوبی برای ما رقم بزند. همچنین آرامش ناشی از این فعالیت، از نظر ذهنی و روانی نیز به ما کمک می‌کند.

از پارک‌های تفریحی شهر خود دیدن کنید

یکی دیگر از ترفندهای تبدیل کردن ما به توریست شهر خودمان، حضور در پارک‌های تفریحی و معمولی موجود در شهر است. پارک‌هایی اعم از پارک‌های آبی، سرپوشیده، تفریحی و ... را در نزدیکی شهر خود پیدا کرده و در یک فرصت مناسب به آنها سر بزنید.

برای اینکار می‌توانید از یک جمع دوستانه کمک بگیرید. رفتن به این پارک‌ها با دوستان در روزهای آخر هفته می‌تواند تفریحی عالی باشد. البته اگر در شهر پرجمعیتی زندگی می‌کنید، حتماً در زمان‌های مناسبی به این پارک‌ها بروید که خیلی شلوغ نباشد.

از باغ‌های میوه فصول مختلف در شهر خود استفاده کنید

یکی از جاذبه‌های عالی برای گردشگری باغ‌های میوه‌ای است که در فصول مختلف در شهرها وجود دارد. باغ سیب، انار، گیلاس و... از جمله باغ‌هایی هستند که در شهرهای مختلف ایران شاهد آنها هستیم. بازدید کردن از این باغ‌ها نیز می‌توانید از ترفندهای تبدیل کردن ما به توریست شهر خودمان باشد.

با بازدید از این باغ‌ها در کنار تهیه میوه‌های تازه می‌توانید زیبایی بسیار جذابی را مشاهده کنید. البته برای این بازدید خیلی دور و بر خود را شلوغ نکنید. زیرا ممکن است مالکین باغ خیلی دل خوشی از این کار شما نداشته باشند.

از تورهای شهر خودتان نیز استفاده کنید

تورهای تفریحی امروزه در اکثر شهرهای ایران وجود دارند و افراد زیادی از شهرهای مختلف در این تورها ثبت‌نام کرده و از آن‌ها استفاده می‌نمایند. اما کمتر بازدیدکننده‌ای را شاهد هستیم که از تورهای مربوط به شهر خود استفاده کنید.

تور لیدرها به دلیل تجربه بالا مکان‌هایی را می‌شناسند که حتی ممکن است اهالی شهر نیز خیلی از آن باخبر نباشند. از این رو شرکت در تورهای شهر خود نیز می‌تواند از ترفندهای تبدیل کردن ما به توریست شهر خودمان باشد. برای این کار لیست این تورها را استخراج کرده و به نوبت در آنها ثبت‌نام نمایید.

عکاس شهر خودمان باشیم

عکاسی یکی از حرفه‌هایی است که با توریست بودن و گردشگری رابطه تنگاتنگی دارد. در اکثر جاهای دنیا عکاس‌ها بهترین توریست‌ها هستند و توریست‌ها نیز ترجیح می‌دهند عکاس خوبی باشند. برای تبدیل شدن به توریست شهر خودمان ما نیز می‌توانیم از این ترفند استفاده کنیم.

برای این منظور تنها نیاز به تهیه یک دوربین عکاسی خواهیم داشت. حالا سعی کنید از جای‌جای مناطق موجود در شهر عکس بگیرید. با این ترفند علاوه بر این‌که عکس‌های زیبایی در اختیار خواهید داشت، همه جای شهر را نیز زیر پا خواهید گذاشت.

بازارها و رویدادهای محلی را فراموش نکنید

در هر شهر و روستایی رویدادها و بازارهای محلی روی می‌دهد که بازدید کردن از آنها نیز برای توریست‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارد. این بازارها می‌توانند در گوشه‌های مختلف شهر دایر باشند. برای بازدید از آن‌ها نیز هر چه سریعتر اقدام کنید.

همچنین دراین‌باره از اطرافیان نیز پرس‌وجو کنید. زیرا برخی از رویدادها و بازارهای محلی ممکن است از چشم شما دور مانده و از آنها مطلع نباشید. برای این بازدیدها نیز می‌توانید با دوستان خود همراه شوید.

جمع‌بندی

هر چند عبارت توریست شهر خودمان شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما تجربه نشان داده که خیلی از افراد نسبت به مکان‌های دیدنی شهر خود اطلاعات کافی نداشته و خیلی از آنها را بازدید نکرده‌اند. با روش‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم شما علاوه بر اینکه تبدیل به یک توریست حرفه‌ای خواهید شد، می‌توانید از جای‌جای شهر محل سکونت خود نیز دیدن کرده و از این بازدید‌ها لذت ببرید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز