معاونت توسعه کارآفرینی واشتغال وزارت کار مطرح کرد:

لزوم اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در اشتغال آسیب‌دیدگان اعتیاد

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۰:۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۱۹۹۲۳۱
لزوم اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در اشتغال آسیب‌دیدگان اعتیاد
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط، ایجاد وحدت رویه در برنامه‌های اشتغال و توانمندسازی آسیب‌دیدگان اعتیاد تأکید کرد و گفت: باید از اقدمات جزیره ای و پراکنده اجتناب کرد.

به گزارش برنا؛ عیسی منصوری،معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کمیته ملی اشتغال، توانمندسازی و صیانت اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر بر نقش مرجعیت کمیته در سیاست‌گذاری مباحث مربوط به توانمندسازی و اشتغال آسیب‌دیدگان اعتیاد تأکید کرد و افزود: باید از اقدامات جزیره‌ای و پراکنده اجتناب کرد.

او با بیان اینکه اقدامات مشابهی در دستگاه‌های مختلف انجام و اعتبارات قابل توجهی در این حوزه صرف می‌شود، بر تجمیع اعتبارات از طریق این کمیته و هماهنگی برنامه‌ها و اقدامات در این حوزه تأکید کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون یادآور شد: باید تمرکز کمیته بر برنامه‌های زیرساختی شامل ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط، ایجاد وحدت رویه در برنامه‌ها، تدوین بسته‌های حمایتی و بررسی اقدامات پیشین و بازبینی و پیگیری مصوبات جلسات باشد.

همچنین صمد محمدی مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر و دبیر کمیته در این جلسه در خصوص تاریخچه کمیته، جلسات و مصوبات قبلی و همچنین دستورالعمل برگزاری جلسات کمیته ارائه و دستور کار جلسه‌ را تشریح کرد.

در این جلسه، نمایندگان دستگاه‌های سازمان بهزیستی کشور، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان‌ زندان‌های کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان امور اجتماعی کشور، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان رفاه شهرداری تهران حضور داشتند و نکاتی را در خصوص برنامه‌های آتی کمیته عنوان کردند.

نمایندگان سازمان‌های بهزیستی و آموزش فنی و حرفه‌ای، گزارش مختصری از اقدامات سازمان متبوع خود در حوزه اشتغال، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود و همچنین برنامه‌های سال ۱۴۰۰ ارائه کردند که در نهایت مقرر شد موضوع ایجاد یک سامانه اطلاعاتی واحد با همکاری اعضای کمیته در دستور کار قرار گیرد. همچنین تدوین بسته آموزشی برای آموزش نحوه تعامل صحیح مربیان فنی و حرفه‌ای با بهبودیافتگان با همکاری سازمان بهزیستی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پیگیری شود.

همچنین مقرر شد که جلسات این کمیته با در نظر گرفتن دستورالعمل برگزاری جلسات و محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا، حداقل هر دو ماه یک‌بار برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز