مراسم اربعین جلوه‌ای بی نظیر از محبت، برادری و انسانیت است

۱۴۰۰/۰۷/۰۵ - ۱۱:۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۲۳۹۱۰۳
مراسم اربعین جلوه‌ای بی نظیر از محبت، برادری و انسانیت است
در دیدار با استاندار کربلا گفت: در شرایطی که دشمنان تلاش می‌کنند چهره نورانی اسلام راستین را با ایجاد گروه‌های افراطی چون القاعده و داعش مشوه کند، مراسم اربعین حسینی جلوه‌ای بی نظیر از محبت، برادری و انسانیت است.

به گزارش برنا؛ علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با نصیف جاسم الخطابی گفت: در سال های اخیر نه تنها مسلمانان، بلکه اهل کتاب هم در این راهپیمایی حضور می یابند زیرا ارزش های اسلام راستین فراتر از مرزهای نژادی، قومی و حتی مذهبی و دینی است که راه خود را برای معرفی اسلام ناب پیدا می کند ودر این مسیر مردم به صورت عملی محبت، دوستی و ایثار را به تصویر می کشند.

او ادامه داد: باید از این فرصت و ظرفیت عظیم برای معرفی اسلام راستین و گسترش محبت و صلح و گفت و گوی بین مردم از هر نژاد و قوم و مذهب در دنیا بهره ببریم.

رئیس سازمان حج و زیارت با قدردانی از دولت عراق برای میزبانی زائران ایرانی گفت : در این میان انتظار ملت ایران وعاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برای حضور در مراسم اربعین حسینی بیش از این تعداد و رقم هاست.

او ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی های دو دولت پس از اتمام مراسم اربعین و ماه صفر این امکان فراهم شود که زائران ایرانی به روال عادی توفیق زیارت عتبات عالیات را بیابند.

رشیدیان با تاکید بر اینکه دوملت دارای ریشه ها و فرهنگ مشترک هستند، گفت: از این رو دشمنان که از اتحاد و انسجام دو ملت و کشور هراس دارند در راستای افتراق ودور کردن آنها بویژه جوانان تلاش می کنند.

او اظهار کرد: در مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمن، زیارت خودعاملی در تعمیق تعاملات و ارتباطات و در واقع فصل مشترک دوملت است.

رشیدیان با اشاره به دیدار خود با تولیت آستان مقدس حسینی و قدردانی از تلاش های وی در جهت رفع مشکلات زائران ایرانی ادامه داد: امسال بنا بود ۵۰۰ موکب فعال در عراق داشته باشیم که برای انتقال کامیون ها حامل تجهیزات آنها مشکلاتی ایجاد شد، اما با پیگیری تولیت حرم حسینی و همکاری مسوولان مرزی عراق ۱۲۰ کامیون باقیمانده هم از مرز عبور کرده اند.

او ادامه داد: برخی مسائل هم برای فعالیت نیروهای فعال ما در بخش راهنمایان زائر وجود داشت که با همراهی ودستور جنابعالی مرتفع شد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: ما همواره با هماهنگی مسوولان محلی می توانیم خدمات بهتری به زائران ایرانی ارائه دهیم که امید است این هماهنگی ها بیشترشود.

تمام بخش های دولتی و مردم توان خود را در خدمت به زوار حسینی به کار گرفته اند
استاندار کربلا هم در این دیدار گفت: تمامی نهادهای دولتی و مردمی ما در این ایام تلاش های فراوانی درراستای خدمت رسانی به زوار اباعبدالله در حوزه مختلف اعم از امنیتی و خدماتی انجام می دهند.

نصیف جاسم الخطابی افزود: چنان که با وجود کرونا تمام ظرفیت های خود را در حوزه بهداشت، حمل و نقل بسیج کرده و تلاش ها بر آن است آرامش و امنیت کامل زائران فراهم شود.

او با بیان اینکه کربلا شهر بزرگی است، ادامه داد: اما بزرگتر از حجم جغرافیایی و بیش از جمعیت ساکن خود خدمات می دهد به شکلی که در موسم اربعین اباعبدالله به حدود ۲۰ میلیون زائرخدمات رسانی می کند.

الخطابی گفت: زیارت سید الشهدا و مراسم اربعین حسینی فرصتی است برای معرفی اسلام اصیل و بی اثر کردن فعالیت های تخریبی دشمنانی که قصد دارند تصویری دیگر از اسلام نشان دهند و در قالب عملیات های مختلف جنگ نرم به طور گسترده علیه اسلام فعالیت می کنند.

استاندار کربلا با اشاره به آثار اجتماعی گسترده اربعین حسینی در جامعه افزود: رسالت و پیام عاشورا در اربعین حسینی، سرشار از عاطفه وارزش‌های انسانی است و در مقابل گروه هایی چون داعش که می خواهند تصویری دروغین از اسلام می دهند مراسم اربعین سرشار از محبت به اسلام حقیقی است مسیر اسلام به مسیر حقیقی خود باز می گرداند و واقعیت اسلام راستین محمدی را جلوه گر می سازد و تاثیرات اربعین حسینی از بعد اجتماعی و فردی در زائران وخادمان حضرت بسیار شاخص است که کمتر دیده می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز