کمبود آیفون ۱۳ همچنان وجود دارد

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۷:۴۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۹۱۳۷
کمبود آیفون ۱۳ همچنان وجود دارد
طبق گزارش‌های جدید، مشکل تامین قطعات باعث کاهش تولید آیفون ۱۳ و ضرر میلیاردی به شرکت اپل شده است.

به گزارش برنا؛ اپل از بسیاری از رقبای خود از کمبود جهانی تراشه کمتر متضرر شده است، اما هنوز هم آسیب‌های زیادی به این شرکت خورده و خط تولید جدیدترین محصول اپل با مشکل روبرو شده است.

اخیرا تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل درخصوص این موضوع و کمبود اجزای تولید گوشی هشدار داده بود اما منابع زنجیره تامین، اکنون جزئیات بیشتری را اضافه کرده اند و می‌گویند که موجودی سری جدید آیفون ۱۳ حداقل تا ماه فوریه نمی‌تواند با تقاضای خرید این گوشی مطابقت داشته باشد. گفتنی است که پیش از این اپل برای کمک به افزایش تولید گوشی های آیفون ۱۳ تولید خطوط آیپد خود را به شدت کاهش داده است.

ذخایر نقدی سنگین اپل، به این شرکت کمک کرده تا حدی تاثیر کمبود تراشه را کاهش دهد. به عنوان مثال، شرکت TSMC بسیاری از خطوط تولید خود را برای تراشه‌های اپل رزرو کرده است، اما با این وجود تعداد زیادی از تراشه‌های قدیمی هنوز کمبود دارند و این مانع از ساخت گوشی‌ها می‌شود.

تیم کوک در یادداشتی گفت که مشکلات تامین قطعات در سه ماهه گذشته ۶ میلیارد دلار برای شرکت هزینه داشته است و باید انتظار داشته باشیم که این رقم در سه ماه آخر سال میلادی نیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز