خبرگزاری برنا بررسی می‌کند

آیا طرح ناظر نیروی انتظامی تغییر می‌کند؟

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۲:۱۱
کد خبر: ۱۳۲۸۵۱۲
آیا طرح ناظر نیروی انتظامی تغییر می‌کند؟
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کل کشور با اشاره به ایرادات طرح ناظر، بیان کرده بود که هم بنده و هم فرمانده انتظامی کل کشور دستور داده‌ایم حتماً اصلاحات لازم را انجام بدهند و مرتباً این شبکه کنترل و بازبینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ارسال پیامک‌های طرح ناظر برای رانندگانی که در خودروهایشان کشف حجاب صورت گرفته، یکی اتفاقات پر حاشیه‌ای است که مدت‌هاست مردم را درگیر کرده است. پلیس براساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی عدم رعایت حجاب شرعی در منظر عموم و در اماکن عمومی از ناحیه بانوان جرم شمرده است، بر همین اساس پلیس به عنوان ضابط قضائی در صورت مشاهده جرایم مشهود باید برخورد قانونی را اتخاذ کند. در طرح ناظر نیز افرادی که در خودرو حجاب اسلامی را رعایت نکرده باشند پیامک کشف حجاب برای راننده ارسال می‌شود که پیامک ارسال هم بدین شکل است؛ «مالک خودرو شماره… با توجه به اینکه در خودرو شما جرم کشف حجاب صورت گرفته است ضمن اخطار مبنی بر عدم تکرار، ابلاغ می‌گردد حداکثر ظرف ۷۲ ساعت برای رسیدگی به این موضوع به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت خود مراجعه فرمایید.»

از ابتدای آغاز اجرای این طرح افراد مختلفی برلزوم اجرای قانون توسط پلیس تاکید کردند و در عین حال از لزوم نظارت نیروی انتظامی بر اجرای صحیح طرح سخن گفته‌اند اما اجرای این طرح با گلایه‌هایی به دلیل ارسال پیامک های اشتباه همراه شده است.

وقتی به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه می‌کنیم شاهدیم برخی افراد به دلیل ارسال پیامک اشتباه در آنجا حضور دارند، حتی موردی بوده که یکی از آقایان به دلیل داشتن موهای بلند پیامک کشف حجاب در خودرو را دریافت کرده بود. گزارش کشف حجاب در خودرو توسط چه کسانی ثبت می‌شود؟ دوربین‌ها هم رصدی بر این تخلف دارند؟ به گفته سردار تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا پیامک‌های کشف حجاب دستی و از طریق افراد ارسال می‌شود و از طریق دوربین‌ها نیست. 

مدتی پیش نیز یکی از مجری‌های چادری صدا و سیما، مژده لواسانی از ارسال پیامک کشف حجاب برایش خبر داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود: «استودیوی برنامه ما در محوطه نمایشگاه بین‌المللی هست و من هر شب همین ساعت ۲۱:۳۰ که در پیام آمده است از درب مجاور باشگاه انقلاب با ماشین خودم وارد نمایشگاه میشوم و طبیعتاً با همین پوشش؛ شالی که در عکس مشاهده می‌کنید! چادر! ساق دست! آماده اجرا! و خب دوست عزیزی که این حجاب را کشف حجاب دیده به نظرم یا با ما شوخی داشته یا باید به بینایی‌سنجی مراجعه کند. وقتی این پیامک برایم آمد هم خندیدم و هم بابت این همه بی دقتی که هر روز اتفاق می‌افتد و احتمالاً جریمه‌های زیادی هم در پی دارد تأسف خوردم»

ارسال اشتباه پیامک‌های کشف حجاب باعث اعتراض برخی رانندگان شده است، وقتی این پیامک دو بار برای فردی ارسال شود و فرد به پلیس مراجعه نکند حتی درصورت اشتباه بودن خودرو توقیف خواهد شد، پس رانندگان مجبور هستند بعد از دریافت این پیامک برای امضای تعهدنامه به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنند.

دی ماه 1400، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کل کشور با اشاره به ایرادات طرح ناظر، بیان کرده بود که هم بنده و هم فرمانده انتظامی کل کشور دستور داده‌ایم حتماً اصلاحات لازم را انجام بدهند و مرتباً این شبکه کنترل و بازبینی می‌شود.​

برای خود پلیس محرز شده که طرح ناظر دارای ایراداتی است که در این زمینه پیگیری‌های خبرنگار برنا حکایت از این دارد که نیروی انتظامی در حال رصد شیوا اجرای طرح بوده و در صدد برطرف کردن ایرادات آن است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز