رئیس پلیس راهور ناجا:

رانندگان در نیمی از تصادفات منجر به فوت مقصر هستند/ کشته شدن ۱۴ هزار نفر در تصادفات

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۳:۵۳:۳۱
کد خبر: ۳۸۴۱۴۴
رانندگان در نیمی از تصادفات منجر به فوت مقصر هستند/ کشته شدن ۱۴ هزار نفر در تصادفات
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: 14 هزار کشته شده تصادفات را 6 هزار تصادف فوتی رقم زده است که از این تعداد رانندگان در 3 هزار تصادف مقصر بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار تقی مهری در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فرارسیدن سال جدید اظهار کرد: پلیس برنامه‌های انتظامی و ترافیکی خاصی برای رفت و آمد مردم در سراسر کشور پیش‌بینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا موضوع تصادفات یکی از مسائل عمده و اساسی بوده و مهم‌تر از همه اینها حفظ جان مردم در رفت و آمدها است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار سازمان بهداشت جهانی گفت: سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر در تصادفات کشته و حدود 55 میلیون نفر نیز مجروح می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از سال 2010 تا 2020 به عنوان دهه ایمنی اعلام شده که اقدام برای ارتقای ایمنی و پیشگیری از تصادفات و سوانح ترافیکی در دستور کار بوده و این رویکرد نشان می‌دهد، در دنیا این مسئله بسیار مهم است.

مهری با بیان اینکه در کشور در سال‌های گذشته نسبت به پیشگیری از تصادفات اقداماتی صورت گرفته است، گفت: در سال 84، 27 هزار و 100 نفر کشته داشتیم و در پایان سال 93 این آمار به 16 هزار و 872 نفر رسیده که کاهش را در این بخش شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ در 10 ماه نخست امسال 450 نفر کمتر نسبت به سال گذشته در تصادفات کشته شدند، ولی هنوز تعداد کشته‌شدگان بیش از 14 هزار نفر بوده که عدد بالایی است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: رویکرد مسئولان و پلیس این است که کشته‌ها و تصادفات در کشور کاهش پیدا کند،‌ البته در دنیا مجازات مختلف را برای متخلفان در نظر می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: 14 هزار کشته شده تصادفات را 6 هزار تصادف فوتی رقم زده که از این تعداد رانندگان در 3 هزار تصادف مقصر بودند، بنابراین نیازمند است قوانین و مقررات و مجازات آنها سنگین‌تر شود و از نظر فرهنگی ارتقای فرهنگ ترافیک در بین شهروندان رقم بخورد.

مهری عنوان کرد: 22 درصد از کشته‌شدگان مربوط به عابران پیاده و 24 درصد مربوط به موتورسیکلت‌سواران است که در شهر قم با توجه به تعداد موتورسیکلت‌سواران این امر حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تصادفات شهر قم نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: تصادفات فوتی در شهر قم 10 درصد کاهش پیدا کرده که ناشی از تلاش فرمانده و مسئولان نیروی انتظامی در استان است.

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد:‌ بر اساس میانگین کشوری 46 درصد کسانی که در شهرها بر اثر تصادف کشته می‌شوند، عابر پیاده هستند که در شهر قم این آمار 57 درصد است؛ این نیاز احساس می‌شود عابران دقت بیشتری داشته باشند و رانندگان مقررات را بیشتر رعایت کنند تا شاهد کاهش تصادفات در سطح کشور باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز