امانی تاکید کرد:

ضرورت هم افزایی میان جوامع بومی و محلی و محیط زیست

۱۳۹۵/۱۲/۲۶ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۵۵۷۴
مشاور سابق زنان و امور خانواده سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر ضرورت هم افزایی میان جوامع بومی و محلی و محیط زیست، تصریح کرد: آموزش و توانمدسازی روستائیان، کشاورزان و جوامع بومی و محلی در حوزه محیط زیست نقشی بسیار مهم در حفظ آن خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا، شهربانو امانی، مشاور سابق زنان و امور خانواده سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری زنان و محیط زیست با بیان برخی اقدام ها و دستاوردهای محیط زیست در این حوزه، گفت: به دلیل پیوند زنان و محیط زیست، سرمایه گذاری برای توانمندسازی زنان در این حوزه، سرمایه گذاری غیرمستقیم برای حفظ محیط زیست است.

وی انتقال دانش محیط زیستی به مشاوران زنان دستگاه های اجرایی، برگزاری کارگاه های مختلف آموزش محیط زیست برای تسهیلگران و توسعه گران روستایی، اجرای طرح های توانمندسازی زنان روستایی در روستاهای حاشیه ای دریاچه ارومیه و تالاب هامون در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان، احصاء شاخص های توسعه پایدار روستایی و ابلاغ آن از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استانداران، عقد تفاهم نامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینان امید را بخشی از اقدام ها و دستاوردهای حوزه زنان سازمان محیط زیست برشمرد.

وی با تاکید بر ضرورت هم افزایی میان جوامع بومی و محلی و محیط زیست، تصریح کرد: آموزش و توانمدسازی روستائیان، کشاورزان و جوامع بومی و محلی در حوزه محیط زیست نقشی بسیار مهم در حفظ آن خواهد داشت.

امانی با اشاره به چالش کنونی دولت ژاپن، اظهار کرد: دولت ژاپن به رغم برخورداری این کشور از جمعیت عظیم زنان تحصیلکرده به دلیل عدم تمایل آن ها به مشارکت در توسعه ژاپن با چالش بزرگی در این خصوص مواجه شده است و این نشان دهنده نقش مهم نیم پیکره اجتماع در توسعه پایدار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز