بازارهای عجیب‌وغریب اسپانیا را بشناسید / ببینید

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۹:۴۴:۰۱
کد خبر: ۶۷۷۳۶۷
بازارهای عجیب‌وغریب اسپانیا را بشناسید / ببینید
رستوران ها و غرفه های موجود در بازارهای بارسلونا از محصولات تازه که معمولا مستقیم از فروشندگان خریداری می شوند، استفاده می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، اسپانیا همسایه پرتغال، فرانسه، الجزایر و مراکش است. این اماکن، بهترین جا در شهر برای غذا خوردنهستند. تا زمانی که از یک یا دو اثر گائودی دیدن نکرده اید، تاپاس نخورده اید، گوزن نر و بازارهای محلی را ندیده اید، کارتان با بارسلون تمام نشده است. نزدیک به 40 فودمارکت و تعداد زیادی بازار در بارسلون وجود دارند. هر کدام از آن ها ویژگی های خود را دارند و منعکس کننده جامعه خود هستند. پس بازدید از بازارها می تواند بهترین شیوه سیاحت شهر باشد. La Boqueria4 توری در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه دارد و در لیست ما نیست. اگر مایل بودید می توانید کلمات La Quim و Bar Pinotxo را گوگل کنید. این مقاله درباره سفر به بارسلونا و بازارهای بارسلونا، درواقع بازارهای محلی بارسلونا است.

بارسلون

Mercat de Santa Caterina, La Ribera, Ciutat Vella

هر توریست در La Boqueria، بعد از چند دقیقه پیاده روی از کلیسای جامع به محلی به اسم سانتا کاترینا می رسد. سانتا کاترینا سقف موج دار رنگارنگی دارد که در سال 2005 بازسازی شده است. این سقف، مثال بسیار خوبی از یک برنامه ی بلندپروازانه ی بازسازی بازارها با هدف متناسب سازی آن ها با قرن 21 است. بازارهای بارسلونا مثل فضا هستند ولی غرفه های فروش ماهی، گوشت و سبزیجات ستاره های اصلی هستند. یکpincho moruno به مبلغ چند یورو در Bar Joan سفارش دهید.منو طولانی و کمی اذیت کننده ولی مدرن است. در سفر به بارسلونا می توانید از بازارهای محلی بارسلونا دیدن کنید.

Mercat de Santa Caterina, La Ribera, Ciutat Vella

Mercat dels Encants, Glòries

به روزی برگردیم که می توانستید به بازار باز Encants که از بازارهای بارسلوناست، بیایید تا به دنبال دوچرخه دزدیده شده خود بگردید. اما این روزها در سال 2013 این بازار به مکان جدیدی تبدیل شده است. البته این به این معنا نیست که حجم عظیمی از اشیای عجیب و غریب در میان صدها غرفه این بازار وجود نداشته باشد. کسی پای فیل می خواد؟ بالکن آینه ای غول پیکر این بازار، بازتاب دهنده آسمان و درختان است و محوطه بیرون را به داخل می آورد. هنگامی که در سه طبقه این بازار پیاده روی می کنید چیزهای زیادی برای خوردن می بینید. من با یک pastrami در مغازه Stop & Mos با قیمت 7.95 یورو وسوسه شدم. البته چون باد زیاد بود، به رستوران El Mirall در طبقه همکف رفتم. این مقاله شما را در سفر به بارسلونا و لذت بردن از بازارهای محلی بارسلونا یاری می دهد.

Mercat dels Encants, Glòries

Mercat de Galvany, Sant Gervasi

ساختمان شیشه ای عظیم خیره کننده، از آهن و آجر که در سال 1868 ساخته شده و یکی از بهترین مکان هایی در شهر است کهاسرار غذاها در آنجا نگهداری می شوند. این بازار در بین مردم محلی بسیار مشهور است اما خارجی ها کمتر آن را می شناسند.Sant Gervasi یکی از محدوده های خیریه شهر است ولی بازار آن بیشتر شبیه مجموعه ای از اصطبل هاست. این منطقه تحت سلطه ماهی فروش هاست که البته کوچک تر از منطقه معروف آن ها در Boqueria است.

Mercat de Galvany, Sant Gervasi

Mercat del Ninot, Esquerra de l’Eixample 

بازارهای این شهر به دیدن تغییر نیازهای ساکنان عادت کرده اند. همان گونه که شاهد تغییرات اساسی Ninot ها در 5 سال اخیر بودیم. سوپرمارکتی بزرگ، با فضای وسیع و نور زیاد قابل رویت است ولی دو برابر شدن غرفه های غذا فروشی در این بازاربسیار چشم گیر است. پارادوکس ماهی و گوشت در منو، کانتر و چهارپایه های کوچک در این بخش خوب شهر به آن معنا می بخشد. رستوران Perelló 1898 نوعی غذا به اسم bacalao سرو می کند و برش های کلفت شکم این ماهی را نیز جهت پخت خانگی می فروشد. همچنین می توانید با چند یورو، تاپاس بخرید. قیمت ماهی کاد با سس حدود 12 یورو و غذای دیگری از این ماهی 6.5 یورو است. من عاشق این بازار هستم. رستورانی با نام El Ninot Cuina نیز در سال 2015 بازگشایی شد. اینرستوران دارای آشپزخانه ای باز و منویی مناسب برای ناهار به قیمت 14 یورو می باشد. این مقاله یاری رسان شما در سفر به بارسلونا و لذت بردن از بازارهای محلی بارسلونا است.

 

Mercat del Ninot, Esquerra de l’Eixample 

Mercat de la Barceloneta, Barceloneta

Barceloneta در 10 سال اخیر که من آن را می شناسم، بسیار تغییر کرده است. تنوع بیشتر غذاها نکته مثبت و پیشرفت زیاد کمپانی تجاری Airbnbنکته منفی این تغییرات است. میدان بزرگ این بازار باز، قلب محله است. اینجا جایی است که مردم می توانند از آپارتمان های بسیار کوچک خود به آن فرار کنند و کمی هوا بخورند. این بازار در قرن 19 تاسیس شده و بین سال های 2005 تا 2007 بازسازی شده است. در این بازسازی، بیشتر قسمت های آهنی بازار دست نخوردند ولی سقفی دیدنی برای آن ساخته شد. این بازار با Ninot متفاوت است ادب در آن کمتر رعایت می شود! Barceloneta بازار محلی من است و من هم آدم مبادی ادبی نیستم، پس عاشق این بازارم! یک mediana سفارش دهید و به تماشای بازار بنشینید. منوی ناهار Paco خوب است، ولی من احتمالا برای ناهار به رستوران بدنام La Cova Fumada در میدان بروم و غذای دریایی ارزان بخورم. این مطلب در سفر به بارسلونا و لذت بردن از بازارهای محلی بارسلونا کمک شما است.

 

Mercat de la Barceloneta, Barceloneta

Mercat de la Llibertat, Gràcia

این بازار احتمالا محبوب ترین بازار من در شهر و در بین بازارهای بارسلونا باشد. این بازار نسبتا کوچک، در محدوده دوست داشتنی شهر است. Gràcia دارای راهروهای بسیار باریک می باشد و مملو از مشروب فروشی، رستوران و مغازه است. این بازار آرام در میدان اصلی خود فضای کافی برای مغازه های بزرگ لباس محلی دارد. این بازار در سال 1888 تاسیس و در سال 2009 مرمت شده است، اما شما متوجه این موضوع نخواهید شد. برخلاف بازارهای Santa Caterina و Barceloneta که معماری مدرنیداشتند Gràcia فقط آجر و آهن است! تا اینجا که El Tast de Joan Noi با چند میز کوچک خود خوب و ساده بوده است. سرآشپز این رستوران، Paco González قبلا سرآشپز یکی از بهترین رستوران های دریایی بارسلون به نام Botafumeiro بوده است. منوی ناهار عالی اینجا فقط 10 یورو است ولی غذاهای برجسته آن عبارتند از بچه حلزون سرخ، ماهی تن مکعبی با سس سویا، شراب شیرین یا تلخ اسپانیولی با ماهی مرکب و پودر گردو، صدف خوراکی و لوبیای سفید. این مطلب یاری رسان شما در سفر به بارسلونا و لذت بردن از بازارهای محلی بارسلونا است.

Mercat de la Llibertat, Gràcia

Palo Alto, Poblenou

در شهری با بازارهای تاریخی، این بازار اخیرا دومین سال تولد خود را جشن گرفته است. آن هم چه جشن محبوبی، حتی با وجود 4 یورو ورودی و صف های طولانی شگفت آور. این بازار هر ماه در مجتمع سابق یک کارخانه در محله مدرن شهر برپا می شود. راجع به فروش دستبند و انگور چینی و انواع مد ریش صورت صحبت می کنیم. ولی نگران نباشید، اینجا فقط برای کسانی که علاقمند به مد روز هستند جذاب نیست، بلکه خانواده ها و زوج های جوان نیز آن را دوست دارند. این بازار حس دوست داشتنی ای دارد. فضای این بازار صنعتی و در عین حال سبز است. شما بین جواهرات، لباس ها، کالاهای هنری که بین درخت ها قابل مشاهده اند سرگردانید. می توانید در سایه بایستید و افرادی را که عبور می کنند ببینید. دیجی ها و نوازنده هاموسیقی می نوازند و سپس به غذاها می رسیم. برگر، برش های گوشت خوک و سوپ سرد سبزیجات. تمام فروشندگان پرشورترین خیابان بارسلون اینجا هستند. یک رستوران خوب با نام La Cantina Palo Alto نیز در اینجا هست که قیمت منوی ناهار آن فقط 12 یورو می باشد. این رستوران در تمام طول هفته باز است و شما می توانید مجتمع را بدون حضور افرادی باریش های عجیب و غریب ببینید. این مقاله شما را در سفر به بارسلونا و لذت بردن از بازارهای بارسلونا و درواقع بازارهای محلی بارسلونا کمک می کند.

Palo Alto, Poblenou

Mercat de Les Corts, Les Corts

سالانه صدها هزار توریست به دیدن کمپ نو خانه FC Barcelona می آیند. این توریست ها اگر Les Corts ناحیه کمپ نو را نبینند ضرر کرده اند. در این خیابان های آرام، عموما طبقه متوسط زندگی می کنند و جاذبه خیابان گوتیک را هم ندارند ولیتوریست ها برای بازدید از اینجا می آیند. بعد از حدود 10 دقیقه پیاده روی از کمپ نو به بازاری مشابه بازارهای دهه 1960 می رسیم که از بازارهای بارسلوناست. این بازار فاکتورهای گیرای بازارهای قدیمی را ندارد ولی جای کوچکی در مرکز آن به اسم El Bisaura بسیار شگفت انگیز و پرهیاهو است. همه شش میز آن رزرو هستند ولی ما به خوردن غذای غیرمعمول در ساعت 1 ظهر عادت داریم. صدف های به شدت شیرین و گوشت خوک، اختاپوس گریل شده و کاتل فیش ! البته قیمت غذا باعث شد کمی بسوزیم! 65 یورو برای یک اشتباه بچگانه، کاش اول قیمت غذا را می پرسیدیم.

 

Mercat de Les Corts, Les Corts

Mercat de Sant Antoni, Sant Antoni

این مدرنیسم شگفت انگیز در نهایت در نوسازی بسیار موخر این مجموعه دیده شد. این بازار در 2018 دوباره بازگشایی خواهد شد. مغازه های لباس و غذا فروشی به صورت موقت در نزدیکی محل بازار هستند و به کار خود ادامه می دهند اما از جذابیت آنان کاسته شده است. پیشنهاد من این است که از بازاری مشابه دیگر بازارهای بارسلونا که یکشنبه ها برپا می شود و مختص کتاب و کلکسیونرهاست، دیدن کنید. محل موقت این مغازه ها، خیابان اصلی این بخش از شهر است که برای چند ساعت به روی ماشین ها بسته شده است. چندین غرفه به فروش انواع چیزها، مثل اشیا خاک خورده کلاسیک و کارت پستال های تر و تازه ی کمدین ها می پردازند. در همین حال پسر بچه ها به همراه پدرهایشان به دنبال استیکرهای فوتبالی هستند. در یکی از انتهاهای بازار Rekon ها، مغازه های آرژانتینی که empanda می فروشند به چشم می خورند. در این قسمت، تراسی نیز وجود دارد که هم می توانید از آنجا بازار را تماشا کنید و هم از شیرینی های خوشمزه آن با حداکثر قیمت 2.1 یورو نوش جان کنید.

Mercat de Sant Antoni, Sant Antoni

Mercat de Sants, Sants

اگر شما یک آجرساز در Catalonia در سال های آغازین قرن 20 بودید احتمالا مثل Gaudí بسته ای می ساختید و میلیون ها از آن ها را در جایی جمع می کردید. بازار Sants توسط Pere Falqués ساخته و در 1913 باز شد. حجم زیاد آجر و سرامیک با سقف ساده باشکوه این بازار واقعا شگفت انگیز است. بازسازی این بازار در 2014 انجام شد ولی خوشبختانه بسیاری از ویژگی های تاریخی آن نیز حفظ شد. این بازار معمولا شلوغ است ولی شلوغ ترین قسمت آن یعنی اطراف Montero محل تجمع casolanهاست. تجارت پایدار در این بازار که از بازارهای بارسلوناست، فروش غذا در وقت ناهار است. شما می توانید از بین ده ها غذا آن هم فقط با چند یورو انتخاب کنید. من در آنجا ژامبون گوشت خوک بو داده و لوبیا سبز به همراه بچه ماهی مرکب خوردم. میزهای بسیار کمی نیز در آنجا هستند و شما می توانید غذای خود را نیز در آنجا گرم کنید. خوب شد که با 20 دقیقه پیاده رویاز میدان Plaça d’Espanya به اینجا آمدیم.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه