پیگیری یک معضل قدیمی؛

ساماندهی دستفروشان جایگزین برخورد شود/ ساعی: جمع آوری دستفروشان بزهکاری را افزایش می دهد

۱۳۹۷/۱۰/۲۱ - ۰۶:۲۸:۴۴
کد خبر: ۷۹۸۲۱۵
ساماندهی دستفروشان جایگزین برخورد شود/ ساعی: جمع آوری دستفروشان بزهکاری را افزایش می دهد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وظایف شهرداری تعیین جایگاه و بازارچه های مخصوص دستفروشان است حتی پیشنهاد می کنم برای افزایش درآمد بساطیان خیابانی، محل های تورسیت پذیر و گردشگری را به آنها اختصاص دهیم تا هم منجر به سهولت خرید شهر وندان شود و دستفروشان نیز درآمد کافی برای تامین معاش زندگی خود را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، سال های زیادی از ضرورت ساماندهی دستفروشان از زبان فعالان اجتماعی و مسئولان می شنویم اما تاکنون جزء برخورد سلبی با این افراد ،راهکار دیگری مشاهده نشده است .

اینکه چرا ساماندهی دستفروشان با وجود احراز ضرورت آن فقط گفته می شود و  انجام نمی شود سوالی بود که برای پاسخ به آن با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفتگو کرده ایم.

زهرا ساعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: ساماندهی دستفروشان از وظایف شهرداری ها است اما چون شهرداری از 2 کالبد مختلف به این موضوع نگاه می کند، نمی تواند این بخش را به درستی مدیریت کند.

وی تصریح کرد: در واقع شهرداری از 2 ناحیه کالبد فیزیکی و کالبد درونی شهر باید به موضوعات شهری بپردازد که وقتی تنها به کالبد فیزیکی توجه نشان می دهد دستفروشان را بعنوان افراد زائد، مخلان نظم و زیبایی شهر می بینند.

عضو کمیسیون اجتماعی ادامه داد: به طور حتم از بین بردن کسب و کار خیابانی در شرایط فعلی که بستر اشتغال فراهم نیست آسیب شدیدی به خانوار ایرانی وارد می کند و افراد نیازمند را به کانال های نادرست و انجام بزه کاری هدایت می کنیم که پیامدهای جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

ساعی بیان کرد: وظایف شهرداری تعیین جایگاه و بازارچه های مخصوص دستفروشان است حتی پیشنهاد می کنم برای افزایش درآمد بساطیان خیابانی، محل های تورسیت پذیر و گردشگری را به آنها اختصاص دهیم تا هم منجر به سهولت خرید شهر وندان شود و دستفروشان نیز درآمد کافی برای تامین معاش زندگی خود را داشته باشند.

وی در پایان گفت: متاسفانه شهرداری به این مسائل توجه ای نشان نمی دهد و مجلس نیز برای ساماندهی هر چه سریعتر و تعیین تکلیف بساطیان با جدییت بیشتری موضوع را پیگیری خواهد کرد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز