کارشناس آموزش و پرورش:

وجود کلاس‌های ثابت برای معلمان در ارتقا کیفیت آموزشی موثر است/ کلاس‌های تخصصی جایگزین کارگاه‌های آموزشی شوند

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۰۷:۰۶:۵۶
کد خبر: ۹۱۹۹۰۰
وجود کلاس‌های ثابت برای معلمان در ارتقا کیفیت آموزشی موثر است/ کلاس‌های تخصصی جایگزین کارگاه‌های آموزشی شوند
داوری گفت: کلاس‌های تخصصی یا کلاس‌های ثابت جزو مباحثی است که در کیفیت آموزشی تاثیر دارد. در واقع موضوع کلاس ها چند جنبه دارد که در میان آن بحث کیفیت کلاس‌های تخصصی و کیفیت آموزشی بسیار مهم است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیستم آموزشی کشور ما خلاءهای بسیاری دارد که یکی از آن‌ها عدم ثبات کلاس‌ها برای معلمان است. در واقع معلمان کلاس ثابتی ندارند و مجبور می شوند برای تدرس درس حوزه فعالیت خود بین کلاس‌ها جا به جا شوند.

اگر برای هر معلم کلاس ثابتی وجود داشت دانش آموزان می‌توانستند معلم را پیدا کنند و سوالات خود را از او بپرسند. معلم نیز می‌توانست تمام وسایل و ابزارهای تدریس خود را در همان کلاس نگهداری کند و در زمان‌هایی که تدریس ندارد به کارهای تحقیقاتی خود بپردازد.

در این راستا با محمد داوری، کارشناس آموزش و پرورش گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید.

ثبات کلاس درسی معلمان در کیفیت آموزشی موثر است

داوری با بیان اینکه بحث کلاس‌های تخصصی یا کلاس‌های ثابت جزو مباحثی است که در کیفیت آموزشی تاثیر دارد، گفت: موضوع کلاس‌ها چند جنبه دارد که در میان آن بحث کیفیت کلاس‌های تخصصی و کیفیت آموزشی بسیار مهم است.

او ادامه داد: البته در این خصوص باید تفکیک درستی بین مقطع ابتدایی و متوسطه قائل شویم چراکه در پایه ابتدایی تعداد معلمان کم و کلاس‌ها ثابت است .

pp

کلاس‌های تخصصی جایگزین کارگاه‌های آموزشی شوند

این کارشناس آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هم اکنون در مدارس پیشرفته از این سیستم در راستای ارتقا کیفیت آموزشی استفاده می شود، عنوان کرد: وجود کلاس تخصصی باید جزو الزامات آموزش باشد. به عنوان مثال دروسی مانند علوم باید در یک کلاس تخصصی گذرانده شود. در حالی که در مدارس ما اکثرا برای تعدادِ اندکی از دروس کارگاه اختصاص می دهند در صورتی که باید کلاس ها تخصصی شوند.

داوری با بیان اینکه چنین امکانی در کشور ما بسیار کم است، توضیح داد: در کشورهای توسعه یافته دانش آموزان برای تمام دروس مانند درس ادبیات در هر ساعت جابه‌جا می‌شوند. در کشور ما فقط در برخی از مدارس غیرانتفاعی این اتفاق می افتد.

این کارشناس در پایان گفت: این موضوع هم از نظر شاخصه‌های علوم رفتاری و هم شاخصه‌های آموزشی برای بالا بردن کیفیت آموزشی موفق بوده چنانکه سایر کشورها این شیوه آموزشی را تجربه کرده و نتایج مثبتی را دریافت کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز