در جلسه تنظیم بازار مطرح شد:

تشدید نظارت‌ها بر قیمت کالا‌های اساسی

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۵:۵۴:۵۵
کد خبر: ۹۲۷۷۱۶
تشدید نظارت‌ها بر قیمت کالا‌های اساسی
استاندار تهران با اشاره به ثبات قیمت کالا‌های اساسی از تشدید روند نظارت بر نحوه عرضه و قیمت کالا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ انوشیروان محسنی بندپی، در جلسه تنظیم بازار با اشاره به اینکه ساماندهی و بهینه سازی مصرف سوخت و افزایش قیمت بنزین رویکرد راهبردی بوده است، افزود: منابع حاصل از طرح ساماندهی قیمت بنزین در اختیار ۱۸ تا ۲۰ میلیون خانوار یعنی ۵۷ تا ۶۰ میلیون نفر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مورد برخی سهمیه‌ها بازنگری صورت می‌گیرد البته حق بیان اظهارنظر برای اتحادیه‌ها فراهم شده است و استانداری تهران این آمادگی را دارد تا پذیرای دیدگاه‌ها و نظر اتحادیه‌ها باشد تا این روند، مدیریت شود.

استاندار تهران گفت: در مورد سهمیه سوخت آبان ماه همه خودرو‌ها، وزیر کشور تکلیف کرده که سهمیه سوخت به قوت خود باقی است و در این زمینه از هیئت دولت مصوبه گرفته می‌شود.

وی به لزوم برگزاری هفتگی جلسه‌های تنظیم بازار اشاره کرد و افزود: با حضور همه اعضای کارگروه به صورت هفتگی جلسه‌های کارگروه تنظیم بازار برگزار شود و رصد و پایش صورت گیرد.

محسنی بندپی گفت: بر اساس رصد انجام شده از ۱۲۶ قلم کالای اساسی طبق قیمت ۲ آذرماه قیمت کالا‌ها ثابت بوده است و افزایش قیمت گوجه فرنگی نیز به سبب تغییر فصل بوده و در مورد آهن آلات و فلزات نیز افزایش قیمت با عرضه کالا تعدیل می‌شود.

وی به ثابت بودن قیمت اقلام پروتئینی، لبنیات و لاستیک اشاره کرد و ادامه داد: برای سایر اقلام نیز تدابیر لازم تعیین می‌شود، بعلاوه مشوق‌هایی برای تاکسی داران و تاکسی‌های شهری تعلق می‌گیرد، همچنین وضع بیمه تاکسی داران از سازمان تامین اجتماعی کشور پیگیری می‌شود.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه سهمیه سوخت ون‌ها پیگیری می‌شود، گفت: گشت‌های مشترک و نظارت تشدید می‌شود تا به مردم اطمینان داده شود و آرامش و ثبات بازار حفظ شود، همچنین در میادین میوه و تره‌بار، میوه و صیفی ۴۷ درصد پایین‌تر از قیمت خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان افزایش قیمت بنزین تنها ممکن است ۳ درصد تورم ایجاد کند که جهت تامین کالا‌های اساسی دولت دلار ۴۲۰۰ تومانی اختصاص می‌دهد تا ۱۲۶ قلم کالای اساسی افزایش قیمت نداشته باشد.

محسنی بند پی گفت: درباره احتکار و حذف عرضه کالا نیز نظارت کافی انجام می‌شود تا عرضه بموقع صورت گیرد و آرامش و ثبات بازار حفظ شود.

وی به اختصاص سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی اشاره کرد و افزود: با توجه به اختصاص سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی جلسه‌ای با حضور نمایندگان این شرکت‌ها برگزار می‌شود تا افزایش قیمت نداشته باشند همچنین در مورد اختصاص جایگاه سی ان جی برای تاکسی‌ها نیز اقدام‌های لازم پیگیری می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز