رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:

با ادامه رویکرد فرهنگی شهرداری، دلیلی بر افزایش بودجه در حوزه فرهنگی وجود ندارد/ عملکرد معاونت فرهنگی ۳۰ درصد بوده است

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۸:۲۲:۴۶
کد خبر: ۹۳۱۷۱۰
با ادامه رویکرد فرهنگی شهرداری، دلیلی بر افزایش بودجه در حوزه فرهنگی وجود ندارد/ عملکرد معاونت فرهنگی ۳۰ درصد بوده است
محمدجواد حق شناس ضمن انتقاد از عملکرد حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: با ادامه رویکرد فرهنگی شهرداری، دلیلی بر افزایش بودجه 99 در حوزه فرهنگی وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی سال گذشته بودجه‌های بسیاری برای برخی اقدامات فرهنگی اجتماعی در شهرداری از جمله شهر دوستدار کودک و سایر مسائل اختصاص پیدا کرد با این حال در سال جاری عملکرد قابل دفاعی در حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران به چشم نمی‌خورد و به نظر اعضای شورای شهر تهران الزامات برنامه و بودجه در این حوزه به خوبی پیش نرفته است.

حال این سوال مطرح است که باز هم شورا و کمیسیون فرهنگی اجتماعی که وظیفه نظارت را بر عهده دارد برای برنامه‌هایی که چندین سال روی زمین مانده و اجرایی نشده، مجددا بودجه اختصاص خواهد داد؟

محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در این رابطه گفت: گلایه‌ها و اعتراضات صریح کمیسیون در هفته گذشته به شهردار تهران و معاون فرهنگی ابلاغ شد.

او افزود: سال گذشته تلاش زیادی برای تصویب و پیگیری بودجه در حوزه فرهنگی اجتماعی شکل گرفت که با مقاومت برخی همکاران در شورا مواجه شدیم اما این بودجه به تصویب رسید.

حق‌شناس با بیان اینکه در عمل شاهد کم‌کاری و بی‌توجهی شهرداری هستیم، گفت: مشخصا در این حوزه بررسی‌هایی انجام دادیم. در هشت ماهه اخیر تخصیص بودجه زیر 50 درصد و حدود 30 درصد عملکرد مجموعه فرهنگی اجتماعی بوده که عملکرد هم صرف حقوق و مزایا شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بودجه فرهنگی و اجتماعی که برای فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده با چند مشکل مواجه است. یکی عدم تخصیص بودجه در کمیته تخصیص و دیگری عدم عملکرد مناسب در حوزه‌های اجرایی.

او تاکید کرد: بناست کمیته تخصیص را به کمیسیون فرهنگی دعوت کنیم و از آن‌ها توضیح بخواهیم. اگر این رویکرد ادامه پیدا کند کمیسیون نظرش بر این است که دلیلی بر پیگیری و افزایش بودجه در حوزه فرهنگی وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز