وزیر بهداشت خبر داد؛

نجات بیش از ۵۵ مادر باردار از مناطق سیل‌زده

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۸:۳۸:۲۹
کد خبر: ۹۵۰۷۰۰
نجات بیش از ۵۵ مادر باردار از مناطق سیل‌زده
وزیر بهداشت و درمان گفت: بیش از ۵۵ مادر باردار در این مناطق، توسط اورژانس به ویژه سه فروند بالگرد اورژانس، جابجا شده و مراقبت های لازم را دریافت کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سعید نمکی، در بازدید از بیمارستان چابهار اظهار کرد: از اولین دقایق بارش های سیل آسا در استان سیستان و بلوچستان، همکاران و امکانات بهداشتی و درمانی را بسیج کردیم و با برنامه ریزی مدون و هماهنگی مناسب بین دانشگاه های علوم پزشکی مناطق سیل زده و همچنین دانشگاه های معین، همه مسائل این مناطق را به دقت رصد کردیم.

وی ادامه داد: از دکتر کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور خواستیم که سریعا به مناطق سیل زده سفر کند.

وزیر بهداشت و درمان افزود: با برنامه ریزی های مدون و هماهنگی های بین بخشی و درون بخشی، موردی از مرگ و میر در مناطق سیل زده مشاهده نشد و بیش از ۵۵ مادر باردار در این مناطق، توسط اورژانس به ویژه سه فروند بالگرد اورژانس، جابجا شده و مراقبت های لازم را دریافت کردند.

وی گفت: با آموزش های لازم، تسلط همکاران بهداشتی و درمانی ما و استفاده از تجارب ارزشمند در سیلاب های گسترده بهار امسال، تا این لحظه هیچ موردی از طغیان بیماری های واگیردار در مناطق سیل زده این استان نداشتیم.

نمکی افزود: از امروز به بعد باید همه به همدیگر کمک کنیم تا لاشه های حیوانات اهلی در مناطق سیل زده به سرعت جمع آوری شود که در مرداب ها و گندآب هایی که ممکن است تشکیل شود، کانون های آلوده و عفونی، شکل نگیرد.

وی ادامه داد: قطعا سایر سازمان ها از جمله سازمان دامپزشکی کل کشور به ما در کنترل بیماری ها پس از این سیل کمک خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز