رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران:

پیش‌بینی ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه میدانگاه‌ها در سال ۹۸

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۰۴:۳۸:۲۲
کد خبر: ۹۵۹۵۱۸
پیش‌بینی ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه میدانگاه‌ها در سال ۹۸
محمد سالاری با اشاره به اینکه اولویت مدیریت شهری پنجم توسعه میدانگاه‌هاست از اختصاص 30 میلیارد بودجه در متمم سال 98 برای این امر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با ایجاد میدان‌گاه در پایتخت گفت: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری پنجم، توسعه عرصه‌های عمومی مبتنی بر انسان محوری است. شهری که همه عرصه‌های عمومی آن و شبکه معابر و بزرگراهی مملو از پارک و تردد خودرو است.

او افزود: باید در این دوره مدیریت شهری گام‌هایی در راستای مقابله با رویکردهای خودرو محوری شهر برداریم. گام‌های اساسی و عملیاتی برای تحقق این رویکرد، ایجاد و توسعه میدان‌گاه‌ها، معابر و مناسب‌سازی عرصه‌های عمومی شهر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: به همین منظور در برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران پیشنهاد دادیم تا سر فصلی در این رابطه مصوب شود و شهرداری تهران را مکلف کردیم هر سال تعدادی از این پلازاها را به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران  با بیان اینکه خوشبختانه در این مدتی که گذشت تعدادی از آن در مقیاس‌های مختلف اعم از شهری و محله‌ای به سرانجام رسیده است، گفت: سازمان نوسازی شهرداری تهران اقدامات گسترده‌ای در حوزه بهسازی محیطی، پاتوق‌های محله‌ای، عرصه‌های عمومی کوچک و متوسط مقیاس در دل محلات و مناطق انجام داده که عموما به بهره‌برداری رسیده و یا در حال ساخت است.

او ادامه داد: در مقیاس شهری، منطقه‌ای مانند هفت تیر، عرشه فوقانی تونل 17 شهریور و ساماندهی میدان امام خمینی در حال انجام است.

سالاری افزود: همچنین خانه شهر و خانه بلدیه بناست ساخته شود. ضمن اینکه در بودجه متمم 30 میلیارد تومان برای توسعه پلازاهای شهری و میدانگاه‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم که خوشبختانه با موافقت سایر همکاران قرار گرفت. در سال آینده یکی از اولویت‌های جدی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز