عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:

اعطای مواد ضدعفونی کننده به کودکان کار/ نان آوری کودکان کار را به خیابان می کشاند/ اگر می‌خواهیم فضای عمومی خلوت شود باید به معیشت کودکان‌کار توجه کرد

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۲۳:۲۴:۴۴
کد خبر: ۹۶۹۹۱۱
اعطای مواد ضدعفونی کننده به کودکان کار/ نان آوری کودکان کار را به خیابان می کشاند/ اگر می‌خواهیم فضای عمومی خلوت شود باید به معیشت کودکان‌کار توجه کرد
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه کودکان کار به خاطر وضعیت معیشت ناچار هستند تا در خیابان ها حضور داشته باشند از عدم ابتدای این کودکان به کرونا تا این لحظه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شاید همه ما در این روزها درگیر مسائل بهداشتی برای عدم ابتلا به کرونا هستیم اما در این رابطه کودکان کار فراموش شده‌اند چراکه نه از حمایت خانواده برخوردار هستند و نه آنکه در وضعیت بهداشتی مطلوبی قرار دارند. از این رو به نظر می‌رسد توجه به کودکان کار اهمیت زیادی دارد.

الهام فخاری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با نحوه حمایت مدیریت شهری از کودکان کار گفت: شهرداری تهران به‌صورت مستقیم متولی موضوعات کودکان کار نیست اما به عنوان مسئولیت اجتماعی اقداماتی انجام می‌دهد.

او افزود: مدیریت شهری سعی دارد تا ضوابط بهداشتی را به‌طور دقیق پیگیری کند در این رابطه تدارکات و تمهیدات خوبی از ابتدای فصل سرد برای بحث‌های عفونی انجام داده است برای این اساس به بچه‌های کار در حد مقدورات و قانون مواد ضدعفونی کننده داده می‌شود همچنین فضاهای حمل و نقل عمومی ضد عفونی شده است.

فخاری اظهار کرد: مدیریت شهری همکاری خوبی با تشکل‌های مدنی برای بچه‌های کار دارد و سعی می‌کند از این طریق برخی ملزومات را به دست آنان برساند در این رابطه همه باید کمک کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی محدودیت‌های کودکان کار و خانواده‌های آنان تصریح کرد: کودکان کار در خانواده‌های کم برخوردار هستند و نقش نان‌آور خانواده را بر عهده دارند از این رو علاوه بر بحث مسائل بیماری و افزایش سطح بهداشت تهیه اقلام خوراکی و چیزهایی که آنان مجبور به‌خاطر آن کار کنند نیز اولویت دارد.

او افزود: اگر می‌خواهیم فضای عمومی را خلوت کنیم وضعیت معیشتی این کودکان بسیار مهم است و باید تمرکز خود را روی وضعیت معیشتی آنها و سازماندهی و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف به عنوان مسئولیت اجتماعی داشته باشیم نه اینکه به طور مستقیم درگیر شویم و اختلال در مسئولیت سایر ارگان‌ها ایجاد کنیم بلکه از نظر مسئولیت اجتماعی و اخلاقی باید به این موضوع توجه کنیم تا بچه ها کمتر در معابر حضور داشته باشند.

فخاری با بیان اینکه اگر درست حرکت کنیم می‌توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم افزود: اگر درست حرکت کنیم می توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم مدیریت شهری از طریق مدرسه‌های پرتو با کودکان کار در ارتباط است.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون کودکان کار دچار کرونا شده‌اند یا نه و آماری در این خصوص وجود دارد؟ گفت: خوشبختانه از آنجایی که کودکان کمتر با این مسئله درگیر هستند اپیدمی آن در میان بچه‌های  کار کمتر است و از این منظر آسیب کمتری دیدند تاکنون آماری در این رابطه وجود ندارد و اخبار مبنی از ابتلای کودکان کار به کرونا در دست ندارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز