معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

برخی افراد با بیکاری قطعی مواجه هستند/ لزوم ارائه لایحه به دولت از سوی ستاد مقابله با کرونا/ درخواست طولانی شدن بازپرداخت وام‌ها برای کارآفرین‌ها

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۰۵:۲۰:۱۴
کد خبر: ۹۹۵۹۷۸
برخی افراد با بیکاری قطعی مواجه هستند/ لزوم ارائه لایحه به دولت از سوی ستاد مقابله با کرونا/ درخواست طولانی شدن بازپرداخت وام‌ها برای کارآفرین‌ها
محمدمهدی تندگویان با اشاره به اینکه برخی افراد با بیکاری قطعی مواجه شده‌اند به لزوم ارائه لایحه از سوی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، درباره تاثیرات کرونا بر اشتغال جوانان کشور گفت: کرونا ابعاد گسترده دارد، شاید یکی از جایگاه‌ها در این مقوله آسیب دیدن حوزه جوانان به خصوص اشتغال این افراد باشد.

تندگویان در پاسخ به این سوال که آیا در پسا کرونا مشکلات در زمینه اشتغال برطرف می‌شود؟ افزود:  اقتصاد و ضررهای این امر تصاعدی بوده و نمی‌توان به سهولت گفت که این مشکلات کجا و چه زمانی برطرف می‌شود.

او تاکید کرد: برخی مسائل همچون اشتغال و ازدواج از سوی دولت قابل پیگیری است. درضمن بانک مرکزی بخشنامه‌های مختلف ارائه کرد. در این راستا در حوزه تشکل‌ها با بانک کارآفرینی امید و بانک رسالت مکاتبه شده تا طولانی شدن اقساط شامل حال وام‌ها شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه برخی از جوانان به تازگی آغاز به کار کرده بودند و بسیاری از افراد فعال در تشکل‌ها در دی یا بهمن 98  یک شغل ایجاد کرده‌اند اما به دلیل شیوع کرونا فرد متحمل خسارت شده است، افزود: در گام نخست میزان خسارت‌های تشکل‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.  به بانک‌ها و سازمان برنامه  و بودجه نامه‌نگاری‌هایی انجام شده است. آقای سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، هم پیگیر هستند تا به شکل حمایتی به شیوه‌های گوناگون بتوان به اقدامات متعدد پرداخت.

او با بیان اینکه اگر از فردی در روند پرداخت وام مبلغی کسر شده می‌تواند به سامانه بانک مرکزی مراجعه کند، گفت: در این اقدام می‌توان به شعبه مراجعه و مبلغ را اخذ کند.

تندگویان با اشاره به اینکه برخی از افراد با بیکاری قطعی مواجه هستند، افزود: نگرانی اصلی این است که اگر برای فردی بیکاری قطعی حاصل شده باشد، چه باید کرد؟ در برخی مشاغل شاهد تعدیل نیرو بودیم. شاید کارگاه و مدیر هم توانایی تاب‌آوری شرایط موجود را نداشته است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تعدادی از جوانان در دوران آزمایشی کار بودند. شاید شامل بیمه هم نمی‌شدند که همین قضیه می‌طلبد تا  قانونگذار و دولت فکری برای این قشر کند.

 او تصریح کرد: برخی از افراد بیمه و قرارداد ندارد و دچار آسیب شدند. بسیاری دیگر نیز مشاغل کاذب دارند و نمی‌توان برای همگان تصمیم واحد گرفت. باید برای افراد بیکار شده فکر جدی کرد.

تندگویان گفت: در این شرایط می‌طلبد تا قانونگذار برای این افراد فکری کند. در این زمینه مشاغل کاذب را شاهد هستیم. وظیفه دولت ساماندهی نبوده، اما برای افرادی که به شکل مناسب وارد بازار کار آزمایشی شده بودند، باید اقدامی برای آنها انجام داد.

 این مقام مسئول تاکید کرد: درصورت ادامه شرایط و ماندگاری این ویروس، باید ستاد مقابله با کرونا لایحه‌ای به دولت داده تا برای این افراد در جامعه فکری کرد، چون در غیر این صورت این افراد متحمل خسارت‌های متعدد می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز