مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد

اجرای ۱۲پروژه بزرگ فرهنگی در خوزستان همزمان با دهه فجر

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۱:۱۷:۰۰
کد خبر: ۸۳۶۹
اجرای ۱۲پروژه بزرگ فرهنگی در خوزستان همزمان با دهه فجر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از اجرای 12پروژه فرهنگی، هنری و کتابخانه‌ای در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خوزستان، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر با بیان اینکه این پروژه ها با اعتبارات سفر سوم هیأت دولت در استان اجرایی می شود، اظهار داشت: دولت دهم نگاه ویژه ای به بخش فرهنگی دارد به طوری که در سفر سوم که کاملاً سفر فرهنگی و نرم افزاری بود، 100میلیون تومان به استان اختصاص یافت که بخشی از این اعتبار در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هزینه شد.

وی افزود: در این راستا فعالیت های جدید و نخستین ها در حوزه فعالیت های فرهنگی هنری امسال با اعتبار سفر سوم دولت ساماندهی شده و در حوزه هنرهای تجسمی، هنرنمایش، شعر و ادبیات فعالیت های تأثیرگذاری انجام گرفته است.

سپهر از جمله این فعالیت ها را اجرایی کردن 23پروژه فرهنگی در استان عنوان کرد و گفت: 12مورد از این پروژه ها در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ها، انقلاب زیر بنایی فرهنگی ایجاد می شود و فضاهای استاندارد فرهنگی برای استان افزایش می یابد.

سپهر با تاکید بر توجه به مناطق محروم افزود: با توجه به سیاست های دولت، این فضاها در شهرستان ها و مناطق محروم ایجاد می شود.

وی همچنین از توزیع عادلانه فعالیت های فرهنگی در استان و تمرکز زدایی از مرکز شهر خبر داد و گفت: طی یکی دو سال اخیر توانستیم فعالیت های فرهنگی را با شعار دولت که "توزیع عادلانه رویدادها، فعالیت ها و ثروت های دولت است" در همه شهرستان های استان عادلانه توزیع و کارشناسانه اجرا کنیم .

وی خاطرنشان کرد: به طوری که در استان، شهرستانی وجود ندارد که یک رویداد فرهنگی استانی، منطقه ای و یا بعضاً ملی در آن برگزار نشود .

این مقام مسوول با اشاره به رشد فعالیت های هنری در استان اظهار داشت: با توجه به تاکید دولت در حوزه فرهنگ و هنر و فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای این فعالیت ها در استان خوزستان توانستیم از هنر به نحو مطلوب استفاده کنیم که در این راستا شاهد برگزاری ماهانه جشنواره هنرهای تجسمی در استان هستیم و حرکت های مطلوبی در بخش های عکس، کاریکاتور، گرافیک و خوشنویسی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از هنر در حوزه مساجد برای فعالیت ها استفاده شده و جشنواره و فعالیت های متعددی در حوزه فعالیت های قرآنی و تاسیسات و موسسات قرآنی در استان انجام می شود.

سپهر به برگزاری جشنواره های متعدد در خوزستان اشاره کرد و افزود: به فراخور قومیت ها، زبان ها و فرهنگ های موجود در خوزستان که دین خود را در جنگ به اسلام و انقلاب اسلامی و تشیع ادا کرده، جشنواره های متعددی از جمله جشنواره تئاتر، جشنواره عربی، جشنواره زاگرس نشینی و استانی، جشنواره دفاع مقدس، جشنواره لاله های سرخ، جشنواره حصر آبادان و جشنواره طنز در استان ساماندهی شده و خوزستان تنها استانی بوده که هفت جشنواره تئاتر استانی در آن برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به جشنواره های شعر ادامه داد: در بخش شعر و ادبیات به فراخور زبان های موجود در استان، جشنواره "همدرنگ لر زبان های منطقه ای خوزستان" با حضور استان های بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، ایلام و لرستان، جشنواره شعر حماسی عاشورایی شادگان، جشنواره شعر عربی هویزه، جشنواره بین المللی شعر رضوی عربی یادمان دعبل خزایی و در حوزه فارسی و کلاسیک جشنواره ناله های فرات شوش، جشنواره شعر استانی و همایش گپ دل بهبهان از جمله این جشنواره ها است.

سپهر از حضور و فعالیت گروه تئاتر در خارج از کشور خبر داد و گفت: در قطر گروه تئاتر استان خوزستان با استقبال مطلوبی مواجه شد به طوری که در رسانه ها و مطبوعات خارج از کشور مورد توجه قرار گرفته و فعالیت آنان به صورت مصور و تحلیلی انعکاس یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرف یکی دو سال گذشته، فعالیت های فرهنگی هنری استان رشد کاملاً محسوس و چشمگیری داشته و مورد رضایت مردم بوده است که البته این میزان مطلوب نیست و امیدواریم شاهد فعالیت های کیفی تر و مطلوب باشیم.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز