دانشمندان علوم زیستی هشدار دادند

سوخت سبز هم می‌تواند کشنده باشد

۱۳۹۱/۱۰/۱۹ - ۱۵:۰۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۰۸۸۲
سوخت سبز هم می‌تواند کشنده باشد
یک گروه از دانشمندان علوم زیستی هشدار دادند این سوخت جدید می‌تواند به اندازه سوخت‌های فسیلی همچون مشتقات نفت و زغال سنگ خطرناک باشد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل برنا، در شرایطی که دولت‌ها و دانشمندان غربی در سال‌های اخیر سر و صدای فراوانی در مورد تولید سوخت بی خطر موسوم به سوخت سبز از منابع گیاهی به ویژه دانه‌های ذرت و سویا به راه انداخته‌اند، یک گروه از دانشمندان علوم زیستی هشدار دادند این سوخت جدید می‌تواند به اندازه سوخت‌های فسیلی همچون مشتقات نفت و زغال سنگ خطرناک باشد.

این گروه از دانشمندان پس از تحقیقات چندین ساله در مورد سوخت سبز در نروژ و انگلیس اعلام کردند یک ماده شیمیایی به نام ایزوپرین که بر اثر مصرف سوخت سبز ایجاد می‌شود، می‌تواند موجب افزایش اثرات تخریبی دیگر آلاینده‌ها از جمله دی اکسید کربن در فضای شهرها شود.

در گزارش دانشمندان مزبور آمده است افزایش میزان ایزوپرین در فضا علاوه بر ایجاد خطر مرگ برای انسان‌ها می‌تواند اثرات ویران کننده بر تولیدات کشاورزی در جهان داشته باشد.

بر اساس گزاش مزبور این مساله می‌تواند تا سال 2020 موجب مرگ حداقل 1400 نفر در سال در کشورهای اتحادیه اروپا و ببار آوردن حداقل هفت میلیارد دلار خسارت در سال در این کشورها شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز