وزیر امور‌خارجه:

رسیدن به توافقات هسته‌ای به حسن نیت طرف غربی بستگی دارد

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۳۲:۵۹
کد خبر: ۱۸۵۴۰۱
رسیدن به توافقات هسته‌ای به حسن نیت طرف غربی بستگی دارد
طبق توافق ژنو، مذاکرات کارشناسی میان ایران و طرف‌های غربی تاکنون چند دور برگزار شده و این روند همچنان ادامه دارد.

رییس دستگاه دیپلماسی در حاشیه حضور جمعی از اعضای هیات دولت در مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: دور چهارم مذاکرات سیاسی از هفته آینده در وین آغاز می‌شود که در آن مذاکرات، شروع به نگارش متن برنامه جامع توافق با کشورهای غربی می‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محمد جواد ظریف» با بیان اینکه مذاکرات سیاسی برای نگارش متن جامع توافق با گروه 1+5 از هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: رسیدن به نتیجه بستگی به حسن نیت طرف غربی دارد.

وزیر امورخارجه درپاسخ به سوالی در این خصوص که، آیا امکان تمدید زمان 6ماه در توافق ژنو وجود دارد؟ افزود: مذاکرات ایران و گروه 1+5 در یک پروسه یک ساله انجام می‌شود و بر این اساس می‌تواند تا بهمن ماه امسال ادامه یابد.

وی اظهار داشت: البته توافق ژنو یک دوره اولیه 6 ماهه دارد که امیدواریم در همان دوره به نتیجه برسیم که رسیدن به نتیجه بستگی به حسن نیت طرف غربی دارد.

ظریف درباره مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 در نیویورک نیز خاطر نشان کرد: طبق توافق ژنو، مذاکرات کارشناسی میان ایران و طرف‌های غربی تاکنون چند دور برگزار شده و این روند ادامه دارد که این دور از مذاکرات کارشناسی در نیویورک انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز