ماجرای هفت سال رنج مردم عراق از اشغالگری

شهر داستان های هزار و یک شب چگونه سقوط کرد

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۵:۵۴:۰۰
کد خبر: ۳۴۱۶۶
شهر داستان های هزار و یک شب چگونه سقوط کرد
جنگ عراق در بیست مارس 2003 با حملات هوایی و زمینی با شركت بیش از 140 هزار نظامی آمریكایی و 23 نظامی از كشورهای همپیمان واشنگتن آغاز شد و پس از بیست روز،بغداد سقوط كرد.
به گزارش سرویس بین الملل برنا، جنگ عراق که به بهانه یافتن سلاح های کشتار دسته جمعی صورت گرفت با خروج آخرین تیپ رزمی آمریکایی در ۱۹ اوت ۲۰۱۰ وارد فاز غیرنظامی شد.

هرچند هنوز حدود ۵۰ هزار نیروی آمریکائی عمدتاً برای آموزش نیروهای عراقی، در این کشور باقی مانده‌اند زمان خروج این نیروها هم با توافق دو کشور تا پایان سال ۲۰۱۱ اعلام شده‌است.


 نیروهای اصلی حمله کننده به عراق شامل ارتش‌های ایالات متحده آمریکا، انگلیس و لهستان بوده است.

در همین حال ۲۹ کشور دیگر از جمله ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا، اسپانیا و ... با فرستادن بخشی از نیروهای نظامی و لجستیکی خود به همراهی با نیروهای ائتلاف، در اشغال عراق نقش داشتند.

 در تازه‌ترین گزارش خود از كشته شدگان آمریكا در جنگ عراق اعلام كرد كه بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده،از ابتدای تجاوز نظامی آمریكا به عراق در مارس 2003، چهار هزار و 260 تن از نظامیان آمریكایی در جریان عملیات و حواث مختلف در این كشور كشته شدند كه اكثر آنها در درگیریهای نظامی جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش،حداقل سه هزار و 425نفر از پرسنل نظامی ارتش آمریكا در جریان عملیات نظامی و درگیری با شبه‌نظامیان مسلح‌ و مابقی در حوادث غیرجنگی كشته شدند.

در ادامه این تحقیقات آمده است كه بر اساس آمار تائید شده نظامی، حداقل 8 نفر از كاركنان غیرنظامی ارتش آمریكا نیز در حوادث مختلف در عراق كشته شدند.

آمار ارائه شده در این گزارش با آماری كه پنتاگون اعلام كرده است اندكی تفاوت دارد چرا که پنتاگون بر روی وب سایت خود تعداد كشته شدگان را چهار هزار و 259 نفر اعلام كرده است.





(یاران بوش در جنگ عراق)


(اتاق جنگ پنتاگون در پایان حمله به عراق)


(سقوط مجسمه صدام در بغداد)




اول ماه می سال 2003 لحظه ای که بوش پیروزی خود در حمله به عراق را اعلام کرد.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز