معمر قذافی یهودی است

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۸:۲۹:۵۴
کد خبر: ۶۲۷۹۲
معمر قذافی یهودی است
شبکه 2 تلویزیون رژیم اسرائیل سال گذشته با دو زن یهودی لیبیایی تبار در سرزمین‌های اشغالی مصاحبه کرد که ادعا می‌کردند از بستگان قذافی هستند و وی نیز یهودی است.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از الجزیره، راشل سعاده که ادعا می‌کند از بستگان دور قذافی تاکید کرد: داستان از این قرار است که مادربزرگ قذافی که خود یهودی است ابتدا با یک مرد یهودی ازدواج کرد، اما به خاطر بدرفتاری مرد یهودی، فرار و با یک شیخ مسلمان ازدواج کرد. و دختر آنان مادر قذافی است."

در صورتی که این داستان واقعیت داشته باشد که قذافی یک یهودی است، رژیم اسراییل طبق قوانین این رژیم باید به دیکتاتور لیبی پناهندگی اعطا کند.

هیاتی شامل چهار بازرگان لیبیایی حامی معمر قذافی، دیکتاتور لیبی با سفر به سرزمین‌های اشغال‌شده با مقامات عالی رتبه رژیم اسرائیل دیدار کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست که چرا این طرفداران دیکتاتور لیبی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند اما به گفته منابع اسراییلی، این افراد با هدف آن‌چه که آن را بهبود وجهه تخریب شده ملت و حاکمشان خواندند این سفر را انجام داده‌اند.

گفته می‌شود که این هیات لیبیایی با تزیپی لیونی، رهبر مخالفان دولت کنونی اسراییل که در ابتدای قیام مردمی لیبی از معترضان حمایت کرد دیدار کرده‌اند.

به گزارش شبکه 2 تلویزیون رژیم اسراییل، این بازرگانان لیبیایی یک سی‌دی حاوی پیام ضبط شده شخصی از سوی قذافی را به لیونی تحویل داده‌اند.

آن‌ها همچنین با مئیر شیتریت، عضو کنست از حزب کادیما، و یهودیان لیبیایی ساکن سرزمین‌های اشغال‌شده نیز دیدار کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم اسراییل در بیت‌المقدس بدون اشاره به این دیدار به صورت کلی اعلام کرد: "همه بدانند که اسراییل حتی به صورت نمادین از قذافی و رژیمش حمایت نمی‌کند."

سفر این هیات لیبیایی موجب اختلاف میان وزارت داخلی و وزارت امور خارجه اسراییل شده است و هر یک دیگری را به دلیل صدور ویزا برای این بازرگانان متهم می‌کنند.

وزارت خارجه اسرائیل می‌گوید: "مجوز ورود تنها از سوی وزارت داخلی و شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل موسوم به شین بت) می‌تواند صادر شود." و وزارت داخلی می‌گوید که مجوز ورود از سوی کنسولگری صادر شده است.

سفارت این رژیم در پاریس در پی اخذ مجوز سرویس‌های امنیتی رژیم اسراییل مجوز این هیات لیبیایی را صادر کرده و آن‌ها با گذرنامه خارجی وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند.

در همین حال گزارش‌های تایید نشده حاکی است دیکتاتور لیبی به دنبال دریافت پناهندگی از این رژیم است.

لیبی از اواسط ماه فوریه تا کنون صحنه درگیری‌های خونین میان انقلابیون و نیروهای وفادار به قذافی بوده است. این درگیری‌ها شمار زیادی کشته بر جا گذاشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز