لاریجانی با رییس مجلس نمایندگان جمهوری شرقی اروگوئه دیدار کرد

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۸:۵۳:۰۰
کد خبر: ۸۷۱۸
لاریجانی با رییس مجلس نمایندگان جمهوری شرقی اروگوئه دیدار کرد
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران با ایونه پاسادا رییس مجلس نمایندگان جمهوری شرقی اروگوئه دیدار کرد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران با  ایونه پاسادا رییس مجلس نمایندگان جمهوری شرقی اروگوئه دیدار کرد.

در این دیدار طرفین بر تحکیم تبادلات و همکاری‌ها در سطح پارلمانی، دوستی و تفاهم متقابل بین دو ملت اروگوئه و ایران تاکید کردند.

طرفین در این دیدار ضمن قبول تعهد به تداوم مشورت های منظم پارلمانی و همکاری مشترک در امور مهم بین المللی، در خصوص موارد زیر به توافق رسیدند:

1- طرفین با تاکید بر نقش مهم مجالس در توسعه و گسترش همکاری های دوستانه دو کشور برای تداوم مشورت های منظم میان مجالس دو کشور در سطوح گوناگون توافق کردند.

2- طرفین در تلاش برای ارتقای سطح همکاری های پارلمانی، جهت تبادل تجارب پارلمانی و قانونگذاری، ظرفیت های مرتبط با مدیریت پارلمانی و روند قانونگذاری از طریق برگزاری نشست های تخصصی منظم توافق کردند.

3- طرفین توافق نمودند گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور با هدف تقویت همکاری های مجالس و پیگیری توافقات دو کشور در عرصه های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی، سیاسی و سایر زمینه ها به صورت دوره ای تبادل هیات نمایند.

4- روسای مجالس دو کشور با تاکید بر اهمیت گسترش روابط پارلمانی در قالب تبادل تجارب پیرامون مشورت های منظم میان کمیسیون های تخصصی میان پارلمان های دو کشور توافق کردند.

5- طرفین توافق کردند مجالس دو کشور در مجامع و نهادهای بین المللی مانند اتحادیه بین المجالس همکاری کرده و حمایت خود را از عضویت پارلمان مقابل در مجامع پارلمانی منطقه ای اعلام می دارند.

6- طرفین توافق نمودند تمهیدات و ساز و کارهای قانونی لازم برای گسترش همکاری های فیمابین در تمامی حوزه ها به ویژه در حوزه های تجارت، عمرانی، خدمات فنی و مهندسی را تدوین و تصویب نمایند.

7- این یادداشت تفاهم همکاری از زمان امضای آن در تاریخ 27/10/89 برابر 17 ژانویه 2011 در سه نسخه فارسی، انگلیسی و اسپانیولی که هر سه از امتیاز یکسان برخوردار می باشد، وارد مرحله اجرا خواهد شد.




نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز