حسین فرکی در گفت‌وگو با برنا:

کینه‌ای نیستم!/ ما هم از داوری متضرر شده‌ایم

۱۳۹۲/۰۷/۲۹ - ۱۲:۴۳:۵۵
کد خبر: ۱۴۵۰۵۳
کینه‌ای نیستم!/ ما هم از داوری متضرر شده‌ایم
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: در خیلی از بازی‌ها از این بابت متضرر شدیم، اما یک بار هم ناکامی تیمم را به داوری ربط ندادم.

حسین فرکی عنوان می کند فولاد خوزستان نیز به مانند سایر تیم ها از اشتباهات داوری هم سود برده و هم ضرر کرده است.

فرکی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی برنا می گوید، استقلال را در تهران شکست خواهند داد.

*بازگشت کاروان فولاد به اهواز هم با مشکلاتی روبرو شد!
متاسفانه همین گونه شد و قرار بود بعد از بازی با تراکتورسازی به اهواز بازگردیم که پروازهایمان دو بار کنسل شد و مجبور شدیم نفرات تیم را به صورت جداگانه راهی اهواز کنیم. شرایط سختی داشتیم و به همین خاطر تمرینات را دو روز تعطیل کردیم تا بازیکنان از خستگی فاصله بگیرند.

*دیدار با تراکتورسازی جذاب بود و در کنارش حاشیه هم داشت. درباره این بازی چه صحبتی دارید؟
با نظر شما موافقم که این بازی جذاب بود و تماشاگران از دیدنش لذت بردند. رد و بدل شدن چهار گل و خلق موقعیت های گلزنی مناسب نشان دهنده این مساله است که دو تیم بازی زیبایی را به اجرا گذاشتند. حضور بازیکنان تکنیکی در دو تیم، کیفیت مناسب زمین و همچنین حضور هواداران از عواملی بود که باعث شد تا بازی با کیفیتی ارائه شود. کسب یک امتیاز در تبریز نتیجه بدی نبود و توانستیم جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کنیم.

*استارت حاشیه‌ها با اعلام ضربه پنالتی به سود فولاد زده شد. در این خصوص چه نظری دارید؟
تشخیص تورج حق وردی قاضی میدان این بود که برای مان خطای پنالتی بگیرد و باید تحت هر شرایطی به تصمیمات داور احترام گذاشت.

*اما سرمربی تراکتورسازی اعلام کرد این تصمیم باعث شد تا جریان بازی تغییر کند؟!
من در جایگاهی نیستم که در مورد قضاوت داوران نظر بدهم و به همین خاطر هیچ گاه به خودم اجازه نمی دهم درباره این مساله صحبت کنم. خیلی از بازی ها بود که از این بابت متضرر شدیم اما یک بار ناکامی تیمم را به داوری ربط ندادم. سال هاست که برنامه نود در این زمینه با حضور کارشناسان داوری مسائل را بررسی می کند و به نظرم همه تیم ها نیز از بابت داوری هم سود می برند و هم متضرر می شوند اما این خوب نیست که تمامی تقصیرات به گردن داوران بیاندازیم. مجید جلالی نظر خودش را گفته و باید همه اتفاقات را سنجید و زیر ذره بین قرار داد. متاسفانه در این چند هفته هجمه هایی علیه داوران به راه افتاده که نمی تواند زیبنده لیگ باشد و امیدوارم همه تیم ها درس های لازمه را بگیرند.

*حتی مدیرعامل تراکتورسازی تیمش را تهدید به کناره‌گیری از لیگ کرده است؟!
با حرف یک یا دو نفر نمی شود که برای تیم استانی تصمیم گیری کرد و به نظرم اگر قرار است حرفی زده شود، باید سنجیده و حساب شده باشد تا بعد از مدتی از حرف هایشان پشیمان نشوند. اگر قرار باشد هر تیمی اشتباهات داوری را مطرح کند و بگوید ضرر کرده است، باید لیگ را تعطیل کرد چون تیمی برای برگزاری رقابت ها باقی نخواهد ماند. به همین دلیل است که باید سنجیده حرف زد تا به عواقبش هم فکر کرد.

*خوشحالی لوسیانو پریرا هم بعد از گلزنی‌اش دردسر‌سار شد!
لوسیانو بعد از گلزنی توپ را زیر پیراهنش گذاشت و قصد داشت بگوید همسرش باردار است. لوسیانو در صحبت هایش عنوان کرده این حرکت در برزیل رایج است و در کشور خودمان هم بعد از بازی ایران و لبنان جواد نکونام چنین خوشحالی را انجام داد. بخش دوو قضیه به ضربه ای بود که پریرا به سمت تماشاگران زد و خودمان هم این کار نمی پسندیم اما لوسیانو عنوان کرده قصدش خوشحالی بود و هدفش بی احترامی نبوده است.

*این هفته نیز بازی مهمی را با استقلال خواهید داشت. در این باره چه نظری دارید؟
بازی با استقلال که می شود لقب تیم ملی را هم به آنها داد، قطعا سخت و دشوار خواهد بود. استخوان بندی تیم ملی در راه رسیده به جام جهانی از بازیکنان استقلال تشکیل شده بود و این مساله نشان می دهد آبی ها تحت هر شرایطی تیم بزرگ و قابل احترامی هستند. دوست داریم در این دیدار برنده شویم و با همین هدف به زمین می رویم اما اگر هم نتوانستیم سه امتیاز را بگیریم، نمی خواهیم دست خالی تهران را ترک کنیم. ضمن این که بازی های زیادی باقی مانده و به نظرم می توانیم در ادامه مسابقات بهتر هم بشویم.
 
*سال قبل هم استقلال را شکست دادید. این مساله از نظر روحی می‌تواند تاثیر مثبت بگذارد؟
پارسال یک برد خیلی خوب در تهران کسب کردیم و در بازی برگشت هم نتیجه را واگذار کردیم. قطعا این مساله از نظر روحی و روانی کمک حال بازیکنان خواهد شد و پوئن مثبتی به شمار می آید و می خواهیم برنده شویم. این نکته را هم بگویم در بازی برگشت در اهواز بازی را به استقلال باختیم اما همه دیدند که داور چه تاثیری داشت اما هیچ وقت باخت مان را به داوری وصل نکردیم و خودمان هم در کورس قهرمانی بودیم.

*به نظر می‌رسد استقلال با افت هم روبرو شده است؟!
افت استقلال نمی تواند غیرطبیعی باشد و برگزاری بازی های فشرده هم در لیگ و هم در آسیا و حضور نفرات ملی پوش در اردوی تیم ملی می تواند در روند تیم اخلال ایجاد کند. اما این دلیل نمی شود که توانایی های استقلال را نادیده بگیریم و این تیم تحت هر شرایطی خطرناک است.

*فولاد به عنوان صدرنشین لیگ شانزده گل دریافت کرده است. به نظر می‌آید در سختار دفاعی مشکلاتی دارید؟!
این مساله را قبول دارم که تیم صدرنشین لیگ باید عملکرد بهتری داشته باشد اما این مورد که بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داریم نیز نباید فراموش شود. تیمی که گل می خورد همه نفرات مقصر هستند و در گل زدن هم کل تیم سهیم می شوند. در تعدادی از بازی ها نفرات خط دفاعی را به دلایل گوناگون در اختیار نداشتیم و باید تمرینات بیشتری انجام بدهیم تا وضعیت خود را بهتر کنیم.

*داستان فرزاد حاتمی به کجا کشیده شد؟!
هر بازیکنی که آماده و سرحال باشد در ترکیب قرار می گیرد و به اسم ها نیز کاری ندارم. می دانم که اسم ها در زمین فوتبال بازی نمی کنند و به همین خاطر آماده ترین نفرات در ترکیب قرار می گیرند.

*کنار گذاشتن حاتمی در بازی با تراکتورسازی به خاطر مصاحبه اش علیه کادر فنی بود؟!
آدم کینه ای نیستم اما بازیکن در چارچوب مقررات باشگاه باید کار کند و هر کسی این مسائل را رعایت نکند، به ضرر خودش می شود. موفقیت تیم برایم در اولویت قرار دارد و در این زمینه مجبور هستم بهترین تصمیمات را بر حسب شرایط آمادگی بازیکنان بگیرم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز