سید محمد پولادگر در گفتگو با برنا:

هدفمان کسب سهمیه کامل المپیک ریو است/ تکواندوی ایران همه فاکتورهای موفقیت را دارد

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۱:۴۴:۲۶
کد خبر: ۲۳۸۲۹۳
هدفمان کسب سهمیه کامل المپیک ریو است/ تکواندوی ایران همه فاکتورهای موفقیت را دارد
رئیس فدراسیون تکواندو گفت: آرامش خوبی در این رشته حاکم است.

سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو سال مهم و شلوغی را تجربه می کند. حضور در رقابت های قهرمانی آسیا در ابتدای سال و متعاقب آن بازی های آسیایی اینچئون دو تورنمنت مهمی بود که تکواندو در آن حضوری پرقدرت داشت و نمره قبولی گرفت. در ادامه، رقابت های کسب سهمیه المپیک در چند مرحله برگزار می شود و تکواندو برای کسب سهمیه کامل رقابت های المپیک تلاش می کند.

سیدمحمدپولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در گفتگو با برنا درباره شرایط و حال و هوای این روزهای فدراسیون تکواندو می گوید...

*به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو از نتایج بازی های آسیایی اینچئون راضی بودید؟
خدا را شکر نتایج قابل قبولی را کسب کردیم خوشحالیم که تقریباً به خواسته‌یمان در بازی‌های آسیایی اینچئون رسیدیم و اگر برخی از تنگ نظری ها و ناداوری ها نبود، قطعا نتایج بهتری کسب می کردیم.

*یکی از اتفاقات مهم بازی‌های آسیایی اینچئون ظهور پدیده هایی مثل فرزان عاشورزاده بود. برای تداوم این روند و معرفی فرزان عاشورزاده‌های بیشتر چه برنامه‌ای دارید؟
برگزاری مرتب مسابقات لیگ و همچنین مسابقات قهرمانی کشور کار را برای به وجود آوردن قهرمانان و استعدادها آسان کرده است و مطمئن باشید در آینده ای نزدیک جوانان با استعداد دیگری به تکواندوی ایران معرفی خواهند شد.

*تیم ملی تکواندو ظرف مدت یک ماه در دو تورنمنت مهم و بزرگ شرکت کرد. ابتدا بازی‌های آسیایی اینچئون و بعد از آن جایزه بزرگ منچستر و جالب اینکه در هر دو تورنمنت با ترکیب اصلی حضور یافت.
بازی های منچستر قابل مقایسه با بازی های آسیایی نبود. در مسابقات جایزه بزرگ تک ستاره ها و افراد رنکینگ دار حضور دارند و مسابقات بسیار بسیار سختی برگزار می شود.در مسابقات منچستر با توجه به اینکه کسب سهمیه المپیک بود، همه مدعیان بزرگ و نامدار این رشته حضور داشتند و عملکرد خوبی داشتیم. تکواندو کار ما، قهرمان المپیک را شکست داد.

*شرایط فعلی تیم ملی تکواندو چگونه است؟
خدا را شکر تیم تکواندو در شرایط خوبی است و آرامش خوبی در این رشته حاکم است. تیم ملی به تمرینات خود ادامه می‌دهد و یک تیم همدل و یکدستی را داریم. انگیزه بالا و انرژی جوانی به تیم تزریق شده و خوشبختانه همه فاکتورهای کسب موفقیت را این تیم دارد. امیدوارم با شرایطی که دارند در مسابقات پیش‌رو بتوانند نتایج مطلوبی را کسب کنند به خصوص فینال مسابقه جایزه بزرگ فوق‌العاده برای ما مهم است و یازدهم آذرماه در مکزیک برگزار خواهد شد. 4 نفر به این مسابقات اعزام می‌شوند این نتایج نشان می‌دهد که کوشش ملی‌پوشان در این مدت خوب بوده که آنها را به فینال مسابقات دعوت کرده‌اند.

*وضعیت تکواندوکاران برای مسابقات مکزیک ایده‌آل است؟
شرایط خوب است و بچه ها در در اردوی مسابقات فینال جایزه بزرگ با تمام وجود تلاش می کنند تا با آمادگی کامل در این مسابقات برای کسب سهمیه المپیک ریو است، حضور پیدا کنند. در تمام اوزان دعوت شده ایم که بیانگر سطح بالای فنی تکواندوست. انشاءالله نتیجه خوبی کسب می کنیم. البته این را هم باید در نظر داشت که فاصله زمانی کمی تا مسابقات آینده مانده است و همین کار ما را سخت می کند.

*در مسابقات مکزیک چه تیم‌هایی حضور خواهند داشت؟
فکر نمی‌کنم تعداد کشورها در این مسابقات زیاد باشد آنهایی که موفق شدند در هر 4 بخش در واقع رنکینگ کمتر از هشتم را کسب کرده‌اند به این مسابقات دعوت شده‌اند این موضوع نشان می‌دهد که سطح فنی تکواندوی ایران قابل توجه است امیدواریم در این رویداد ملی‌پوشان بتوانند امتیاز مورد نظر را کسب کنند.

*با توجه به موفقیت‌های اخیر تکواندو همه انتظار دارند سهمیه کامل را برای المپیک ریو کسب کنیم؟
همانطور که اشاره کردم تا چندی دیگر در رقابت‌های مرحله‌ نهایی جایزه بزرگ‌ که به میزبانی مکزیک برگزار می‌شود شرکت می‌کنیم و امیدوارم نفرات در این میدان سخت بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند. تا پایان سال 2015 برای گرفتن سهمیه باید در مسابقات حاضر باشیم. البته با توجه به شرایط موجود در چنین موقعیتی گرفتن نتیجه بسیار سخت است. کشورها سرمایه‌گذاری خوبی در این رشته انجام داده اند و همانطور که می‌بینید حتی ازبکستان در بازی‌های آسیایی چهار فینالیست دارد که این نشان دهنده پیشرفت کشورها در این رشته است. با این شرایط گرفتن چهار سهمیه المپیک بسیار دشوار است اما با توکل بر خدا و همت بچه‌ها به دنبال گرفتن حداکثر سهمیه برای حضور در المپیک هستیم.

*از عملکرد کادر فنی تیم ملی مردان رضایت دارید؟
هم اکنون شرایط کسب سهمیه تغییر کرده و تنها نفراتی که دارای رنکینگ جهانی هستند در مسابقات انتخابی به میدان می روند که با تلاش کادر فنی هروز جایگاه نفرات ما بهتر می شود. در هر ورزشی شرایط کادر فنی بستگی به نتایج دارد و این کادر نیز با موفقیت حرکت می کند و نیازی به جابجایی نمی بینم. مهم این است که این کادر حاشیه ندارد و فقط به موفقیت می اندیشد.

*به نظر می‌رسد در حوزه بانوان فدراسیون تکواندو کمتر حساب باز کرده و حتی برای مسابقات منچستر هم تکواندوکاران بانوی ایران اعزام نشدند؟
بانوان ما متاسفانه رنکینگ خوبی ندارند و شاید یک تا دو نفر را بتوانیم شرکت دهیم. در مسابقات پیش رو فقط نفرات اول تا سی و دوم هر وزن می توانند شرکت کنند و در هر وزن فقط شش نفر می تواند سهمیه بگیرد. تمرکز ما کسب سهمیه قاره ایست که مطمئنا بانوان ما قادر خواهند بود نتایج در خور نام ایران را کسب کنند. این مسابقات سال آینده برگزار خواهد شد.

*برنامه‌ریزی‌های شما برای المپیک ریو چگونه است؟
واقعیت این است که تیم ملی راه دشواری برای کسب سهمیه المپیک ریو دوژانیرو و موفقیت در این رویداد مهم دارد. خوشبختانه نگاه ویژه ای به تکواندو معطوف شده تا از این منظر بتوانیم بدون دغدغه به اهدافمان نسب به المپیک ریو دست یابیم. باتوجه به عملکرد ما در بازی های آسیایی 2014 وزرات ورزش و جوانان وکمیته ملی المپیک قول افزایش بودجه این فدراسیون را داده اند.

*به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو از عملکرد خود در پست ریاست فدراسیون رضایت دارید؟
خوشحالم که امسال برای تکواندو موفقیت آمیز بود و امیدوارم در ادامه کار نیز موفق عمل کنیم. چهار دوره است که ریاست فدراسیون را در اختیار دارم و خوشبختانه در این سال‌ها اتفاقات خوب زیادی را در این رشته شاهد بوده‌ایم. هدفم موفقیت تکواندو است و امیدوارم با کمک تمام اهالی تکواندو به این هدف برسیم. خوشبختانه مجموعه مدیریت ورزش و وزارت ورزش و جوانان از عملکرد ما رضایت دارد و این نشان می دهد که مسیر را درست انتخاب کرده ایم. در نشست هایی که با مسوولان وزارت ورزش و جوانان داشتیم و با توجه به معرفی فدراسیون تکواندو به عنوان فدراسیون برتر خوشحالم که وزیر ورزش عملکرد ما را خوب توصیف کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز