همه هم قسم شده‌اند تا چین بر سکوی آسیا بایستد

مشحون: آسیایی‌ها نمی‌خواهند بسکتبال ایران قهرمان شود

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۳:۴۳:۳۵
کد خبر: ۶۲۶۵۶
مشحون: آسیایی‌ها نمی‌خواهند بسکتبال ایران قهرمان شود
رییس فدراسیون بسكتبال گفت: تمامی کشورها هم قسم شده‌اند تا مانع قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا شوند.
به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم ملی بسكتبال كشورمان كه خود را برای حضوری پرقدرت در جام ملت های آسیا آماده می كند، اواخر این هفته جهت برگزاری یك اردوی تداركاتی راهی كشور مجارستان خواهد شد. این در حالی است كه هفته گذشته مراسم قرعه كشی جام ملت‌های آسیا برگزار شد و بسكتبالیست های كشورمان با تیم های تایوان، قطر و یك تیم از آسیا میانه همگروه شدند.

محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال در این خصوص گفت‌و‌گویی با پایگاه خبری ورزش ایران انجام داده که در زیر می خوانید:

* تصور نمی كنید قرعه ایران در مرحله مقدماتی بسیار آسان است و ملی پوشان بدون هیچ مشكلی راهی دور بعد می شوند؟
- تیمی كه هدفش قهرمانی است هیچ چیز برایش سخت و آسان نخواهد بود. ما به چین می رویم تا در تمام مسابقات با پیروزی از زمین مسابقه خارج شویم. این در حالی است كه گویا تمامی آسیا با هم تصمیم گرفته اند مانع از قهرمانی ما شوند.

* چه مسائلی موجب شد تا تصور كنید همه برای قهرمانی چین هم قسم شده اند؟
- اگر فراموش نكرده باشید مسابقات جام ملت های را با یك ماه تعویق برگزار خواهند كرد و حتی میزبانی را از لبنان به چین منتقل كردند. از طرفی فكر می كنید به چه دلیل ایران را به تورنمنت‌های خود دعوت نمی‌كنند؟ این مسائل طی ماه های گذشته موجب شد تا به این نتیجه برسیم كه همه می خواهند چین قهرمان شود. ولی ملی پوشان ما برای قهرمانی در جام ملتها و برای حضور مجدد در المپیك هم قسم شده اند و تمام موانع را پشت سر خواهند گذاشت.

* در حال حاضر اردوها چگونه دنبال می شود؟
- تیم ملی تمریناتش را از روز شنبه آغاز كرده و در حال حاضر بدون هیچ مشكلی زیر نظر كادرفنی تمرینات خود را پیگیری می كنند. از سوی دیگر به منظور كسب آمادگی بیشتر قرار است اواخر هفته برای برگزاری یك اردوی تداركاتی راهی مجارستان شوند.

* نظر شما در رابطه با رکود فصل نقل و انتقالات و بلاتکلیفی بسیاری از تیم ها برای شرکت در رقابت‌های لیگ برتر چیست؟
- متاسفانه تیم های حاضر در لیگ عادت كرده اند در دقیقه نود به فکر انجام کارها بیفتند. در هر صورت فدراسیون بسکتبال برای انجام نقل و انتقالات به همه تیم‎ها دو ماه فرصت داده است. مسئولان تیم‎ها در این مدت باید با انجام اقدامات لازم آمادگی خود را برای حضور در مسابقات اعلام کنند. اگر هم تعداد تیم ها به آنچه كه مدنظر ما نیست نرسد با همان تعداد اندك لیگ را پیگیری خواهیم كرد.

* به این ترتیب فكر نمی كنید كیفیت لیگ كاهش پیدا كند؟
- خیر. قطعا در فصل جدید لیگ بسكتبال شاهد بهبود كیفیت مسابقات نسبت به سالهای گذشته خواهیم بود چرا كه هدف ما پیشرفت تیم های ملی است و كیفیت لیگ تاثیر زیادی در این مهم دارد. اگر تعداد تیم ها كم باشد دلیل بر این نیست كه كیفیت هم كاهش پیدا كند
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز