برزیل- ژاپن، افتتاحیه جام کنفدراسیون‌ها

مانور جام جهانی با «کافوسا»

۱۳۹۲/۰۳/۲۵ - ۱۴:۵۲:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۱۰۱
مانور جام جهانی با «کافوسا»
رقابت‌های فوتبال جام کنفدراسیون‌ها از امشب با حضور قهرمانان 6 قاره در کنار برزیل به‌عنوان میزبان و اسپانیا، قهرمان جام جهانی قبلی، آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، البته از قاره اروپا دو تیم حضور دارند. اسپانیا به عنوان قهرمان یورو 2012 و جام جهانی شرکت می کند و ایتالیا نیز به عنوان نایب قهرمان یورو مسافر برزیل شده است.

از آمریکای جنوبی نیز دو تیم شرکت می کنند. یکی برزیل که میزبان است و دیگری اروگوئه، قهرمانی آخرین دوره از مسابقات قهرمانی این قاره.

جام کنفدراسیون ها یک سال قبل از جام جهانی برگزار می شود تا میزبان بزرگترین رویداد فوتبال جهان آمادگی خود را بسجند. برزیل که سه عنوان قهرمانی در سال های 1997، 2005 و 2007 را در کارنامه دارد، این بار به دنبال آن است تا با ستارگانی همچون نیمار و هالک چهارمین قهرمانی اش را در خانه جشن بگیرد.

آرژانتین و فرانسه تیم هایی هستند که قهرمانی در المپیک، جام جهانی و جام کنفدراسیون ها را در کارنامه افتخارات خود دارند. در صورتی که ایتالیا در این دوره روی سکوی نخست قرار بگیرد، به جمع این دو تیم ملحق خواهد شد.

نماینده آسیا در رقابت های این دوره ژاپن قهرمانی جام ملت های آسیا است، تیمی که سابقه حضور در چهار دوره دیگر نیز داشته است. از قاره اقیانوسیه نیز کشور ناشناخته تاهیتی حضور دارد که با قهرمانی در این قاره مجوز حضور در برزیل را کسب کرد.

قرار است در رقابت های جام کنفدراسیون ها از فناوری خط دروازه استفاده شود تا برای جام جهانی مورد آزمایش قرار بگیرد.

توپ رسمی مسابقات "کافوسا" نام دارد که توسط شرکت آدیداس تولید شده است. نام این توپ تركیبی از سه واژه كارناوال، فوتبال و رقص سامبا است.

ولادیمیر اسمیچر، رونالدو، روماریو، کوآتموک بلانكو، مرزوق العطیبی، رونالدینیو، لوسیانو فیگروا و فرناندو تورس هشت بازیكنی هستند كه در جام كنفدراسیون ها هت تریك كرده اند.

بلانکوی مكزیكی و رونالدینیو ركورد بیشترین گل زده را در یك دوره دارند. بالنکو در جریان قهرمانی مكزیك در مسابقات 1999 ، 9 گل برای این تیم به ثمر رساند.

ریچارد مولر نیلسن نیز در سال 1995 تیم ملی دانمارك را برای اولین و تنها بار قهرمان جام كنفدراسیون ها كرد. این تیم در فینال آن رقابت ها موفق شد آرژانتین را با نتیجه 2 بر صفر شكست دهد.

ماریو زاگالو مربی برزیلی كه اكنون 81 سالگی خود را سپری می كند، بعد از اینكه برزیل را در جام جهانی 1970 قهرمان كرد، در مسابقات جام كنفدراسیون های 1997 نیز این تیم را به قهرمانی رساند.

گفتنی است در نخستین بازی این مسابقات امشب تیم برزیل میزبان ژاپن خواهد بود و ساعتی پس از آن نیز اسپانیا و اروگوئه به مصاف هم می روند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز