تأكید رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر بنگلادش

ضرورت همكاری‌های متقابل كشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک

۱۳۹۱/۰۶/۱۰ - ۱۶:۵۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۱۳۰۲
ضرورت همكاری‌های متقابل كشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخست وزیر بنگلادش، تأكید كردند: ارتباطات عمیق فرهنگی، زمینه بسیار مناسبی برای همكاری‌های سیاسی، بین المللی، اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار خانم شیخ حصینه ماجد نخست وزیر بنگلادش و هیات همراه، با اشاره به سابقه فرهنگی و كهن ایران و بنگلادش و رایج بودن زبان فارسی در گذشته دور در بنگلادش، تأكید كردند: ارتباطات عمیق فرهنگی، زمینه بسیار مناسبی برای همكاری‌های سیاسی، بین المللی، اقتصادی و اجتماعی است.

ایشان با اشاره به جایگاه تأثیرگذار بنگلادش در سازمان كنفرانس اسلامی، جنبش عدم تعهد و گروه D8، افزودند: همكاری‌های كشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های یكدیگر، قطعاً در جهت منافع ملت‌های مسلمان و قدرت روزافزون آنها خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی تنها راه مقابله با سیاست‌های قدرت‌های زورگو را نزدیكی و همكاری كشورهای مستقل و اسلامی دانستند و خاطرنشان كردند: ‌اگر این اتحاد و همكاری به‌صورت جدی وجود داشت، اكنون نباید شاهد مسائل تأسف بار در سوریه و بحرین می‌بودیم.

خانم شیخ حصینه ماجد نخست وزیر بنگلادش نیز در این دیدار با تأیید سخنان رهبر انقلاب اسلامی گفت: كشورهای اسلامی و كشورهای مستقل باید با بسیج امكانات و ظرفیت‌های خود مانع از تصمیم گیری قدرت‌ها برای دیگر كشورها شوند.

وی همچنین تأكید كرد: بنگلادش خواهان گسترش روابط خود با ایران در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در بخش‌های اقتصادی و تجاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز