رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم:

تمرکز دشمن بر انتخابات خرداد ۹۲/ انتخابات باید با سلامت و امانتداری كامل انجام شود

۱۳۹۱/۱۰/۱۹ - ۱۸:۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۱۰۹۲۰
تمرکز دشمن بر انتخابات خرداد ۹۲/ انتخابات باید با سلامت و امانتداری كامل انجام شود
حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: انتخابات باید با سلامت و امانتداری كامل انجام شود و مسوولان دولتی و غیردولتی با رعایت كامل قوانین و تقوا ‌انتخابات سالمی را برگزار كنند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در چارچوب منطق ارایه شده یعنی هوشیاری ملی برای درک اهداف و طرح‌های دشمن اظهار داشت: بررسی رفتار و گفتار مستكبران، نشان می‌دهد كه ذهن دشمن بر انتخابات مهمی كه 5 ماه دیگر یعنی در خرداد 92، برگزار می‌شود، ‌متمركز شده است.

ایشان در تشریح اهداف، تكنیک‌ها و روش‌های بیگانگان در قبال انتخابات یازدهم ریاست جمهوری افزودند: آن‌ها در درجه اول اگر بتوانند مانع برگزاری انتخابات می‌شوند اما می‌دانند كه نمی‌توانند؛ بنابراین از این مساله مأیوسند.

رهبر انقلاب در همین زمینه خاطرنشان كردند: یک بار برخی تلاش كردند كه انتخابات را حتی اگر شده دو هفته به عقب بیاندازند اما ما تأكید كردیم كه انتخابات حتی یک روز هم نباید عقب بیافتد به همین علت راه تعویق یا برگزار نشدن انتخابات كاملاً مسدود است.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای مانع تراشی در راه حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات را هدف ملموس دشمنان برشمردند و افزودند: همه، حتی كسانی كه ممكن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه‌های عمومی كنند حواسشان باشد كه به این مقصود دشمن كمک نكنند.
 
ایشان با انتقاد از برخی كه به‌طور مكرر می‌گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود، افزودند: معلوم است كه انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در كدام كشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرف‌های شما مردم را از انتخابات مأیوس نكند.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه بیان روش‌هایی كه به تحقق هدف دشمن در انتخابات كمک می‌كند، خاطرنشان كردند: در كدام كشور درباره صلاحیت‌ها، ملاحظات لازم اعمال نمی‌شود؟ چرا اینقدر بر این مساله تكیه و تلاش می‌كنید در ذهن مردم این تصور به‌وجود بیاید كه شركت در انتخابات فایده ندارد؟
 
رهبر انقلاب به اشخاصی كه خواسته یا ناخواسته در ا ین چارچوب حركت می‌كنند، تأكید كردند: مبادا دچار غفلت شوید و جدول مورد نظر دشمن را پر كنید.

ایشان با انتقاد از كسانی كه سعی می‌كنند به مردم تلقین كنند كه انتخابات، سلامت لازم را ندارد، اینگونه رفتارها و سخنان را از دیگر روش‌هایی برشمردند كه به تحقق اهداف دولت‌های مستكبر كمک می‌كند.

رهبر انقلاب تأكید كردند: البته بنده نیز اصرار و تأكید دارم كه انتخابات باید با سلامت و امانتداری كامل انجام شود و مسوولان دولتی و غیردولتی با رعایت كامل قوانین و تقوا و پاک دستی، ‌انتخابات سالمی را برگزار كنند كه مطمئناً همین‌جور خواهد شد.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به راه‌ها و روش‌های بسیار خوبی كه در قوانین برای سالم برگزار شدن انتخابات پیش بینی شده است، افزودند: پایبندی همه به این راه‌ها و قوانین سلامت انتخابات را تضمین می‌كند، مگر اینكه كسانی بخواهند از راه‌های غیرقانونی عمل كنند همچنانكه برخی در سال 88 اینطور عمل كردند و برای مردم و كشور مزاحمت و ضرر به‌وجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملاءاعلی، اسباب سرشكستگی و بدبختی فراهم كردند.
 
رهبر انقلاب اسلامی در تشریح بیشتر روش‌هایی كه به هدف اصلی دشمن در انتخابات یعنی حضور كمرنگ مردم كمک می‌كند، افزودند: ممكن است كسانی سعی كنند در ایام انتخابات با به‌وجود آوردن حادثه‌ای یا ماجرایی اقتصادی، سیاسی یا امنیتی سر مردم را به چیزهای دیگری گرم كنند كه این هم جزو نقشه‌هاست؛ البته بنده مطمئنم كه ملت ایران بسیار با بصیرت تر و با هوش تر از این است كه با چنین ترفندهای خصمانه دشمنان یا عوامل آن‌ها فریب بخورد.
 
رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان نكاتی را درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده بیان كردند.

ایشان شركت در انتخابات را یک حق و یک وظیفه دانستند و افزودند: فردفرد ملت كه به نظام جمهوری اسلامی معتقدند و قانون اساسی را قبول دارند می‌خواهند از حق خود استفاده كنند و یا وظیفه شان را انجام دهند و در این میان عده‌ای هم می‌خواهند صلاحیت‌های خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.
 
رهبر انقلاب با اشاره به سنگین بودن كار اداره اجرایی كشور افزودند: اداره مملكت، كار اجرایی كوچكی نیست بلكه كار سنگینی است كه بر دوش مجریان سطح بالا قرار می‌گیرد؛ بنابراین كسانی به میدان نامزدی بیایند كه این توانایی را در خود احساس می‌كنند و كار اجرایی را بلدند.
 
ایشان در همین زمینه افزودند: ممكن است كسانی كه در سطوح دیگری كار می‌كنند بعضاً تشخیص ندهند كه اداره كشور چقدر بار سنگینی است بنابراین اشخاصی نامزد شوند كه توان انجام دادن این وظیفه را در خود می‌بینند.
 
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: افرادی كه می‌خواهند نامزد شوند علاوه بر درک سنگینی كار، صلاحیت‌های لازم در قانون اساسی را كه شورای نگهبان نیز بر آن‌ها تكیه خواهد كرد، در خود ملاحظه كنند.
 
ایشان افزودند: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید واقعاً وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشند و بخواهند حقیقتاً قانون اساسی را اجرا كنند چرا كه رییس جمهور در این زمینه قسم می‌خورد و طبعاً نمی‌تواند قسم دروغ بخورد.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان درباره انتخابات آینده تأكید كردند: انشاءالله به اذن الهی و فضل پروردگار، در خرداد 92 انتخاباتی خوب و پرشور برگزار خواهد شد.
 
رهبر انقلاب اسلامی در جمع هزاران نفر از مردم قم، همچنین با تجلیل از نقش تأثیرگذار مردم این شهر در حوادث قبل و بعد از انقلاب، افزودند: خاطره قیام 19 دی را نباید فراموش كرد چرا كه بیان اینگونه مسایل ضمن اینكه نسل جوان را با سابقه تاریخی خود آشنا می‌كند موجب قدرشناسی از مجاهدت‌های افتخار آفرین این ملت خواهد شد و به جوانان امروز می‌آموزد كه هوشیاری و ایستادگی در مقابل دشمنان به ظاهر قدرتمند، حتماً به پیروزی منجر خواهد شد.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز